Enkele bericht bekijken
Oud 9 June 2005, 15:57   #46
Bazzemans
Super Lid
 
Bazzemans's Avatar
 
Geregistreerd op: 14 January 2002
Locatie: Ulft & Enschede
Berichten: 5.522
Stuur een bericht via MSN naar Bazzemans
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bartje518
Wat wil je nu zeggen met die foto's van je?

Ennem, Untermensch staat ook gewoon in het Duitse woordenboek, maar dan met een geheel andere betekenis. Dat jij meteen een link legt naar de WOII is jou probleem
Tja.. Als je dan het woord "Untermensch" gebruikt in zo'n discussie moet je wel duidelijk stellen waar je het over hebt.. In het Nederlands bestaat dat woord alleen in de betekenis zoals deze in de encyclopedie staat en dan is het natuurlijk wel degelijk een verwijzing naar de nazi's in WOII.. Als je erbij zegt dat je "Untermensch" bedoeld zoals in het duits staat beschreven in het woordenboek is dat natuurlijk heel wat anders..

Verder wil ik me niet bemoeien met deze discussie. Het lijkt me duidelijk dat bij de laatste massale voetbalrellen er ook fouten zijn gemaakt door de politie. De "supporters" hebben dat echter ook direct aangegrepen om zich te misdragen en dat staat er natuurlijk ook weer los van. Ze hebben dit natuurlijk niet te doen. Het is natuurlijk frustrerend dat men dan niet bij machte is om gepaste straffen te geven aan deze "supporters" cq. hooligans. In mijn ogen zou er dan ook meer gedaan moeten worden aan de pakkans, de strafmaat en de strafkans ("afschrikkingstheorie"). Daarnaast is het natuurlijk zaak dat de ordebewaarders hun organisatie binnen en buiten het stadion goed voor elkaar hebben. Je voorkomt natuurlijk nooit dat het incidenteel een keer mis gaat. In dat geval is het wat mij betreft dan ook wel zaak dat degene die zich misdragen ook daadwerkelijk hard aangepakt worden.
Bazzemans is offline   Met citaat antwoorden