Enkele bericht bekijken
Oud 9 June 2005, 16:02   #47
bartje518
Aachen TSV
 
bartje518's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 January 2002
Locatie: Friedrichshain
Berichten: 13.372
Stuur een bericht via MSN naar bartje518
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bazzemans
Tja.. Als je dan het woord "Untermensch" gebruikt in zo'n discussie moet je wel duidelijk stellen waar je het over hebt.. In het Nederlands bestaat dat woord alleen in de betekenis zoals deze in de encyclopedie staat en dan is het natuurlijk wel degelijk een verwijzing naar de nazi's in WOII.. Als je erbij zegt dat je "Untermensch" bedoeld zoals in het duits staat beschreven in het woordenboek is dat natuurlijk heel wat anders..
Ik begon ook niet met die term, ik had het over 2e-rangsburger. Vrij vertaald is dat dus Untermensch. Maargoed, beiden worden door voetbalkenner PFP onmiddelijk van tafel geveegd

Ik geloof trouwens ook niet dat iemand hier ontkent heeft dat supporters zich altijd even netjes gedragen. Maar waar is dat wel zo waar tienduizenden mensen bij elkaar komen? Bij stakingen gaat het mis, bij popconcerten zijn altijd wel wat ongeregeldheden en in het uitgaansgebeuren ook. Ook daar stapelen politie en ordehandhavingsdiensten overigens fout op fout, maar dit terzijde. De selectieve verontwaardiging en de media-aandacht rondom het voetbal staat echter in geen verhouding met wat er werkelijk aan de hand is. Mensen die alleen maar kunnen roepen 'dan moet je je maar gedragen' zijn duidelijk niet meer van deze wereld.

Edit: post PFP verwijdert.
__________________
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..
bartje518 is offline   Met citaat antwoorden