Onderwerp: Jeetje
Enkele bericht bekijken
Oud 25 December 2003, 11:41   #56
annomeisje
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by Saartje18
Wel kijk, dat je een schijt hebt aan de geestelijke en lichamelijke gevolgen er aan, duid toch al een klein beetje er op dat je er niet mee akkoord gaat... Op één of andere manier ben je er toch niet mee akkoord. Als je er mee akkoord zou gaan, zouden de gevolgen voor jou niet uitmaken. Dan zou het jou allemaal geen bal kunnen schelen. En blijkbaar is dat hier zo het geval niet

Als je zélf al in zo'n kliniek gelegen hebt, dan heb je vast ook al een héleboel mensen gezien die er slecht aan toe waren. Gaat er dan bij jou zo geen klik in je hoofd dan van... "zo kan het niet langer?" Laat dit buiten beschouwing dat je erg mager zijn wel mooi vind, maar dingen die je al in zo'n psychiatrische centra ziet, zijn soms echt wel schrijnende beelden.

Daarom mijn vraag aan jou... Kan het niet zijn dat je je gewoon probeert te verzetten tegenover de maatschappij en niet tegenover anorexia?
Als ik ergens schijt aan heb dan kan het me toch geen bal schelen lijkt me... Het enige wat me van de gevolgen kunnen schelen is dat ik me vriendin pijn doe, dat is het enige wat ik niet wil, want zij is me zo goed als heilig.

In de kliniek ging ik met niemand om heb ik me afgezonderd, tot ze me weer vrij lieten. Natuurlijk zitten er beelden van daar op me netvlies gebrand. Alleen ik kan me geest voor erge dingen heel makkelijk afsluiten en het doet me dan gewoon niets.
Als je een jaar daar zit, raak je gewend, het was voor mij normaal dat je ribben door je t-shirt uitstaken, dat was bij mij zo, en bij hun ook, ik zag het niet als extreem. Dat is me pas later aangeleerd.

Anorexia heb ik zelf toegelaten, dus daar verzet ik me niet tegen. En het zal vals zijn om daar iemand de schult ervan te geven, want het zit in me eigen kop, en natuurlijk er zijn wel oorzaken...
Uhm...verzet tegen de maatschappij... Neen dat is het ook zeker niet. Ik wil gerespecteerd worden met wie ik ben, geen toneel spelen over me bestaan. Het is eerder verzet tegen over mezelf, niet tegen de levensstijl/ziekte of tegen de maatschappij. Zo bewijs ik mezelf tegenover mezelf... Als je begrijpt wat ik bedoel.
  Met citaat antwoorden