Enkele bericht bekijken
Oud 17 December 2006, 20:31   #25
Nonexistinghero
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door ash-hôôle Bekijk Bericht
jij vind dat het kindje dan wel geboren moet worden maar dat iemand anders ervoor moet zorgen?
of zo'n kind komt in een pleeggezin terecht of in een kindertehuis. zo'n kind heeft dan ook geen normale toekomst vind ik.
Als je zo denkt kun je beter alle gehandicapte mensen en andere niet-normale mensen afslachten, aangezien ze toch geen normale toekomst hebben. Dood is dood, leven is leven. Altijd, vind ik, liever leven dan dood.

Citaat:
Origineel gepost door thali Bekijk Bericht
En daar zit hem, vooral in Nederland omdat jullie al zoveel langer vertrouwd zijn met abortus dan het gemiddelde westerse land, het probleem. Mensen gaan abortus steeds meer en meer zien als een anticonceptiemiddel. "De pil? Neen, ik vergeet dat altijd en een condoom vind ik niet prettig. Als ik zwanger raak, loop ik wel even langs de abortuskliniek."
Abortus is zo gewoon geworden in de samenleving. Het is gewoon zo een ingeburgerd fenomeen geworden dat niemand zich echt nog morele/ethische vragen stelt.
Is het werkelijk verantwoord? Welke risico's houdt het in? (Want dit laatste wordt veelal vergeten.)

Ik vind het persoonlijk moeilijk te zeggen of het moet verboden worden of niet. De manier waarop er met abortus wordt omgegaan, is gewoon fout. Het moet een proces zijn waar heel hard over wordt nagedacht, waarbij je echt stilstaat bij je keuze zodat je vroeg of laat geen spijt krijgt. En vooral: de alternatieven moeten overlopen worden.
Abortus plegen is niet hetzelfde als een kies laten trekken bij de tandarts!


Is dat niet een heel kortzichtige visie? Mijn mama heeft altijd gezegd dat, mocht ik zwanger raken, zij het kindje wel zou opvoeden. (In hoeverre ze ermee akkoord zou geweest zijn dat ik effectief zwanger zou zijn, weet ik niet.)
Maar hoeveel pubermeisjes hebben die mogelijkheid denk je? Hoeveel pubermeisjes weten dat ze ook gewoon een draagmoeder kunnen zijn? Bitterweinig lijkt mij.

Tienerzwangerschappen is een fenomeen dat vaker voorkomt in de marginale families. Een dertien-, veertienjarige komt in contact met iemand de veel ouder is. Hij ziet haar als een makkelijke prooi, stilt zijn lusten door het meisje te ontmaagden en laat haar dan achter. Al dan niet met een "pakje". Hij doet waarschijnlijk geen moeite om iets van voorbehoedsmiddel te gebruiken en zij is er misschien te naïef voor of heeft er de mogelijkheden niet voor (hoewel je tegenwoordig nog voor drie euro al drie maanden de pil kan slikken). Mogelijkheden genoeg waarom ze zwanger zou kunnen geraakt zijn.
Geen abortus kunnen plegen betekent voor dat meisje misschien dat ze voorgoed vast zit in het patroon dat vijftig- zestig jaar geleden opgelegd werd door de maatschappij: vrouwen bij de haard.
Ik zou me bekeken gevoeld hebben als ik als veertienjarige zwanger naar school zou moeten gegaan zijn. Haar kansen om het ooit verder te schoppen dan huismoeder of fabriekarbeidster om het zo te zeggen, zijn dan verkeken he! Eigen domme fout of niet.
Ik zei niet dat alleen maar bij verkrachtingen abortus gepleegd mocht worden. Voor veel gevallen hangt het van de situatie af. Een 14-jarige slet die met iedere man die ze kan krijgen loopt te neuken en dus door haar onverantwoordelijkheid zwanger raakt mag geen abortus plegen, vind ik. Als ze dat doet, is de kans groot dat ze er niet veel van leert. Het is echt niet zo dat hun carriére compleet is verpest. Ze kunnen later altijd nog naar school gaan. Zou jij een leven opofferen omdat je zelf vindt dat je nog geen kind wil? Lekker egoïstisch zou dat zijn.

Voor de meeste mensen geld: "Vind je jezelf oud genoeg om te neuken? Dan ben je ook oud genoeg om voor een kind te zorgen." Zonder het één, kan niet het ander. Oorzaak en gevolg. Als ze geen kinderen willen moeten ze maar niet zo jong beginnen met neuken.
  Met citaat antwoorden