Onderwerp: Geloof jij in god?
Enkele bericht bekijken
Oud 5 August 2009, 14:26   #317
KKOPPI
Lid
 
Geregistreerd op: 22 September 2008
Berichten: 31
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door the_darkness Bekijk Bericht
aangezien jij niet op mijn punten reageert heb jij geen recht van spreken.
okedanjevindhetnietleukdatjezonheelverhaalvoorniks hebtgeschrevenhe

Allereerst wil ik zeggen dat ik eigenlijk dankzij jullie toch wel een beetje veranderd ben van mening, maar ik blijf in God geloven.

1. je geef totaal geen antwoord op de voorbeelden en punten die aangevoerd worden door bovenstaande forummers, je ontwijkt ze alleen.

=Ik ontwijk helemaal niks. Mensen zij lui en ik wil niet, net zoals jullie bij mijn verhalen, op ieder detail gaan letten. Ik doe dat wel mits jullie dat bij mij doen, maar onze discussie lijkt nu wat 'lang geleden'.


2. Als je ook maar het vaagste idee had hoe moleculen en atomen in elkaar zaten en de basis van gen wetenschap begreep wist je dat uiteindelijk al het leven op aarde overeenkomsten vertoont en uiteindelijk uit dezelfde bouwstenen bestaan die enkel een andere richting op zijn ontwikkeld. Dus jouw punt dat dit onwaarschijnlijk is faalt. Stop aminozuren in een potje en doe er electriciteit bij, en alleen al de eencellingen die zich gaan vormen zullen zich steeds meer van elkaar gaan verschillen, ookal komen ze uit het zelfde aminozuur en dus dezelfde bouwstof voort.

=Hier was ik inderdaad niet echt duidelijk. Ik bedoel dat er in sommige atomen, moleculen enz. een 'hack' van God zit dat wij en dieren kunnen leven. Ik heb het ook over het bewustzijn van de mens. Je hersenen (=eindig) kunnen aan bijv. de hemel of de hel denken (=oneindig). Natuurlijk reageren stoffen op elkaar, maar zonder God zag het er hier heel anders uit.


3. Je redenatie achter het feit dat als je iemand van een afgelegen stam in het westen op gaat voeden en dat hij dan net als ons is is hier misplaatst.
Dit heeft er mee te maken dat in de laatste ijstijd de mensen soort Cro Magnon hun hersen inhoud ontwikkelde tot onze huidige capaciteit. Dit is een gevolg van evolutie, en is niet altijd zo geweest. Een Neanderthaler zou zich niet kunnen settelen, nog niets begrijpen, ookal zou je hem vanaf het moment dat hij een baby was opvoeden.

=Dit is nou zo'n punt waar ik een beetje in veranderd ben. Héél figuurlijk en beeldend kan ik zeggen dat God een aap nam en daaruit de mens 'kneedde' tot het huidige soort mens. Ik heb toevallig een paar uur geleden een programma gezien op Discovery (Sci-trek: What animals think), waar te zien was dat dieren toch wel kunnen denken. Een deel van dat programma werd besteed aan primaten die als mensen handelden, maar of ze er echt bewust van zijn weet ik niet.

4. Je beweert dat er oude schedels zijn gevonden die er precies zo uitzien als de moderne mensenschedel, maar je voert geen bron aan. Ik beschouw dit punt dan ook als ongefundeerd, en verwerp het.

=Als het nodig was, had dat dan gevraagd. Het ís ook ongefundeerd want ik weet zelf de bron niet te vinden ik zag het een keer op TV toen ik acht was ofzo... Ik riep maar wat hoor

5. Je noemt ons dom omdat wij zeggen dat God niet bestaat. Toch kan je zelf niet bewijzen dat hij dit wel doet. Als wij hier dom roepen, dan doe jij hetzelfde. Mensen hebben in vroegere tijden namen bedacht voor alle dingen die ze begrepen, en de dingen die ze niet begrepen noemden ze Goden. Heel lang vereerden de mensen de Zon als een God. nu weten we dat het gewoon een ster is. God is niks anders dan een naam voor het onverklaarbare. En de wetenschap reduceert het aantal onverklaarbare verschijnselen elke dag. de term "God" legt het af tegen de wetenschap, en het aantal onverklaarbare "wonderen" waaruit godsdienst fanatici putten wordt met de dag kleiner.

=Het probleem is ook dat ik niet kan uitleggen wie God is, het is gewoon veel te moeilijk. Ikzelf weet dat God bestaat, maar welke argumenten ik ook geef (en dat is trouwens voor iedereen hier op het forum als hij gelooft én argumenten geeft), 9 van de 10 keer krijg ik iedereen tegen me. Wij hier in het christendom begrijpen wie God is, maar ik kan dat gewoon niet uitleggen

6. Je roept dat Christenen de enige normale mensen zijn. Ik woon in een dorp waar tegen mij wordt verteld dat ik naar de hel ga omdat ik me zwart kleed, metal luister, en metalen kettingen draag. Daarnaast heeft religie, en dan met name het Christendom in de tijd dat ze dag macht had de vooruitgang van de mensheid compleet stilgezet met haar dogma's en het verbranden van iedereen die anders dacht of zaken aan de kaak stelde waar de bijbel geen antwoord op had. Hallo Middeleeuwen.

=Je kan je realiseren dat Christenen denken dat ze normaal zijn omdat ze in God geloven. Alles kan altijd beter, ook Christenen. Zelf vind ik het overdreven dat als je hardrock of metal luistert dat je naar de hel gaat (ik luister het ook), maar wel als je je satanistisch gaat gedragen (omgekeerd kruis, afbeeldingen van duivel enz.)

7. Het is erg makkelijk om te roepen dat we het pas na onze dood zullen begrijpen. Dan leven we niet meer om deze discussie te hervatten niet waar?
Een erg zwak punt dat niet meer dan een maskering is voor het feit dat je door je munitie heen bent en nu door middel van cliché uitspraken de aftocht probeert te blazen.

=Dat is helemaal niet waar. Ik heb niet eens gedacht aan 'discussie afgelopen', tenslotte zie je na de dood pas dat God bestaat. En na de dood leef je trouwens wel, dan begint pas het echte leven (het klinkt echt belachelijk in deze tijd, ik weet het).

8. Je noemt ons star, maar jij bent degene die gaat schelden, en alleen maar roept "maar ik heb gelijk". Dit is star, een kokervisie, en gigantisch bekrompen. Naast het feit dat alleen dit al aanduidt dat je de discussie verloren hebt, belichaam je voor mij ook nog eens de zielige bekrompen stereotype zelfvergenoegzame domme rot christenen die ik elke dag over me heen krijg en waar ik een rothekel aan heb.

Dit wijst er al op dat wij allebei geen zin hebben om verder te gaan met de discussie. En wat bedoel jij met schelden?

In ieder geval
WIJ weten dat het enige doel dat je hier op aarde bent is: Je ziel te redden. In stof begin je en in stof zul je eindigen.
KKOPPI is offline