Onderwerp: Geloof jij in god?
Enkele bericht bekijken
Oud 5 August 2009, 15:03   #318
the_darkness
F0rum God +
 
the_darkness's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 December 2007
Berichten: 24.954
Standaard

kijk, nu reageer je al een stuk normaler dan in je vorige posts.
Nu is er een gewone discussie mogelijk zonder schelden van beide kanten.

1. Het punt van een discussie is om een dispuut met woorden uit te vechten en de ander te overtuigen van je gelijk. Dit kan echter alleen als je aan de ander uitlegt waarom zijn feiten ongefundeerd,fout, of onbetrouwbaar zijn. Dat deed je echter niet bij ons, je negeerde ons, of riep: ik heb gewoon gelijk, wacht maar af. Ja op die manier gooi je hier dus echt de lucifer in de benzine. Punt is, wij letten niet op die kleinigheden om je te pesten, maar om het niveau van de discussie te verhogen.

2. Je bewijst hiermee echter nog steeds niet de bemoeienis van God. Heb je bewijs voor deze hack zoals je het noemt? De oorspronkelijke discussie was geloof ik dat jij beweerde dat de mens los stond van alles, en ik beweerde dat door evolutie alles aan elkaar verwant is. Daarnaast, elk bewustzijn onderzoekt dingen die het in eerste instantie niet begrijpt. Het is daarom niet vreemd om aan dingen als oneindigheid te denken.

3. Je zegt dat God figuurlijk gesproken een aap pakte en daar de mens uit destilleerde. Dat is gewoon de evolutie theorie in iets andere bewoordingen uitgelegd naar mijn mening.

4. Je geeft toe dat dit ongefundeerd is. In dat geval kunnen we dit punt buiten beschouwing laten, want een discussie zonder degelijke fundering is geen discussie maar een potje gissen en koffiedik kijken.

5. En dat is ook de reden dat religieuze mensen over het algemeen een discussie verliezen. Er is geen wetenschappelijk bewijs, een goede fundering ontbreekt dus. Zoals Dolf Jansen het ooit heeft gezegd: daarom heet het geloven, anders hadden we het wel weten genoemd.

6. En waarom ga je naar de hel als je diabolische tekens draagt etc?
De metal scené is iets waarin veel dingen sarcastisch en overdreven zijn, men moet het met een korreltje zout nemen. Als God echt zou bestaan dan zou hij het meest intelligente wezen in het universum zijn, en dat ook wel snappen. Dit lijkt mij dus een voorbeeld van een verkeerde christelijk-menselijke visie. Wat mij leidt tot het punt dat als er een God bestond geen enkele religie het 100% goed begrepen heeft.

7. Dat beweer jij. Maar dan nog is er niemand meer om de pc op te starten, naar dit forum te gaan, en te zeggen: Goh jongens, God bestaat toch, die dude had gelijk! Dit is dus naar mijn mening totaal niet van toepassing en totaal irrelevant.

8. Ik ben best bereid een discussie aan te gaan, maar alleen als anderen de moeite nemen om echt goed op de punten van anderen in te gaan, en daar een volwassen en goed onderbouwde reactie op kunnen geven. Als je een paar posts terugleest kom je tot de conclusie dat je dat niet deed. Je klinkt nu een stuk volwassener, dus misschien is er nu wel een goede discussie mogelijk.

9. Jullie weten niet, jullie geloven het. Zie mijn quote van Dolf Jansen.
__________________
The GOD OF FAIL is here!
The FAIL God now officially has 429 worshippers.
Start worshipping me today and get a personal FAIL poem for free!
the_darkness is offline