Onderwerp: Geloof jij in god?
Enkele bericht bekijken
Oud 5 August 2009, 16:16   #319
Zeespons
Geen zin.wat isdit dan?
 
Zeespons's Avatar
 
Geregistreerd op: 16 August 2007
Locatie: Disneyland parijs,
Berichten: 2.416
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door KKOPPI Bekijk Bericht
Allereerst wil ik zeggen dat ik eigenlijk dankzij jullie toch wel een beetje veranderd ben van mening, maar ik blijf in God geloven.
Dat is mooi, Want nu kun je je een beetje in onze situatie verplaatsen. Leg je nieuwe theorie maar is voor aan iemand anders die net zo gelovig is. Hij zal je punt misschien begrijpen of juist totaal afkraken omdat het volgens hem totaal niets van waar is. Je zult zien dat iedereen een heel ander idee heeft van de waarheid.

Citaat:
Origineel gepost door KKOPPI Bekijk Bericht
=Dit is nou zo'n punt waar ik een beetje in veranderd ben. Héél figuurlijk en beeldend kan ik zeggen dat God een aap nam en daaruit de mens 'kneedde' tot het huidige soort mens. Ik heb toevallig een paar uur geleden een programma gezien op Discovery (Sci-trek: What animals think), waar te zien was dat dieren toch wel kunnen denken. Een deel van dat programma werd besteed aan primaten die als mensen handelden, maar of ze er echt bewust van zijn weet ik niet.
Goed van je dat je naar programma's kijkt als discovery. Maar wacht eventjes. Dacht je hiervoor dat dieren helemaal niet konden denken? Dieren/mensen leven puur instictief. Zo eten beren veel vis voor hun winterslaap. vliegen vogels van de ene kant naar de andere kant van de wereld voor het weer. En zoeken vissen hun geboorten plaats op om te paren. Dit instict lijkt vaak automatisch te gaan door middel van de basisbehoeftes. http://www.twynstragudde.nl/img/Kenn...n2e_32_234.gif daarnaast kunnen ze natuurlijk ook denken. Dat maakt ze bewust van alles wat er om hun heen gebeurt. Het 1 is net wat slimmer dan de andere. Ik zal een voorbeeld van intelligentie en behoeftes geven : Honden kun je van alles leren. Dit doe je vaak door ze een koekjes of iets dergelijks te geven. Omkopen heet dat. In het begin zal de hond het niet snappen. maar na veel oefenen zal hij begrijpen dat hij iets moet doen voordat het het iets kan krijgen. Honden zijn na mate de jaren vrij tam geworden en zijn daarom vaak ongevaarlijk in tegenstelling tot wilde dieren die heel erg instinctief leven. De mens leeft ook instictief. Dat ga je pas echt merken wanneer je van alle basisbehoeftes te kort komt.

Citaat:
Origineel gepost door KKOPPI Bekijk Bericht
=Als het nodig was, had dat dan gevraagd. Het ís ook ongefundeerd want ik weet zelf de bron niet te vinden ik zag het een keer op TV toen ik acht was ofzo... Ik riep maar wat hoor
http://www.takeus.nl/wp-content/uplo...nderthaler.jpg
Dit is een replica van een schedel van de neaderthaler die ze paar maandjes geleden gevonden hebben in nederland.

Citaat:
Origineel gepost door KKOPPI Bekijk Bericht
=Het probleem is ook dat ik niet kan uitleggen wie God is, het is gewoon veel te moeilijk. Ikzelf weet dat God bestaat, maar welke argumenten ik ook geef (en dat is trouwens voor iedereen hier op het forum als hij gelooft én argumenten geeft), 9 van de 10 keer krijg ik iedereen tegen me. Wij hier in het christendom begrijpen wie God is, maar ik kan dat gewoon niet uitleggen
Nouja, eigenlijk wat ik net al zei. Iedereen geloofd weer net een stukje anders. Dan kun je nog het zelfde denken te geloven als iemand anders dat je weet wie god is.

Citaat:
Origineel gepost door KKOPPI Bekijk Bericht
=Je kan je realiseren dat Christenen denken dat ze normaal zijn omdat ze in God geloven. Alles kan altijd beter, ook Christenen. Zelf vind ik het overdreven dat als je hardrock of metal luistert dat je naar de hel gaat (ik luister het ook), maar wel als je je satanistisch gaat gedragen (omgekeerd kruis, afbeeldingen van duivel enz.)
Precies het zelfde weer. Jij geloofd niet dat je naar de hell gaat wanneer je naar hardrock of metal luistert. De ene gelooft met je mee. en de andere weer niet.

Citaat:
Origineel gepost door KKOPPI Bekijk Bericht
=Dat is helemaal niet waar. Ik heb niet eens gedacht aan 'discussie afgelopen', tenslotte zie je na de dood pas dat God bestaat. En na de dood leef je trouwens wel, dan begint pas het echte leven (het klinkt echt belachelijk in deze tijd, ik weet het).
Het is ook belachelijk. Doodgaan is iets natuurlijks waarbij alles uitvalt in je lichaam. Dus ook je bewust zijn. Je hersenen vallen uit omdat er geen bloed meer naar toe stroomt die het hele zaakje in gang zet. Mensen die hersendood zijn hebben geen bewustzijn. Die zijn dus eigenlijk al dood terwijl alles in je lichaam nog zoals het hoort doorloopt. Het komt voor dat mensen tijdelijk hersendood zijn voor bijvoorbeeld een operatie of door een ongeluk. Het is dan vaak zo dat daarna de hersenen zo danig beschadigd zijn dat de persoon een totaal andere persoonlijkheid zal hebben. Kortom, Zonder juist werkende hersenen zul je er weinig aan hebben.


Citaat:
Origineel gepost door KKOPPI Bekijk Bericht
In ieder geval
WIJ weten dat het enige doel dat je hier op aarde bent is: Je ziel te redden. In stof begin je en in stof zul je eindigen.
Bestaanszekerheid is 1 van de basisbehoeftes van mensen/dieren. Door je te laten omkopen door alle regeltjes uit het boek te volgen is dus ook 1 van de eigenschappen van onze hersenen.


Want tjah. Wat is er nou mooier dan naar de hemel gaan waar je geen zorgen en last hebt. Waar al je basisbehoeftes verlost zijn.
__________________
Niet iedereen is gelijk.
Welke voet is van jou langer?

Laatst aangepast door Zeespons : 5 August 2009 om 16:24
Zeespons is offline