Onderwerp: Geloof jij in god?
Enkele bericht bekijken
Oud 6 August 2009, 11:27   #336
KKOPPI
Lid
 
Geregistreerd op: 22 September 2008
Berichten: 31
Standaard

Zeespons, over sommige dingen ben ik het wel met jou eens. Hier nog een paar punten om verder over te praten:
Citaat:
Origineel gepost door Zeespons
Dacht je hiervoor dat dieren helemaal niet konden denken?
O zo! Nee, ik heb altijd gedacht dat dieren kunnen denken. Maar ik dacht dus niet dat ze er bewust van zijn, zoals iedereen. Maar als je dat programma gezien hebt, zul je heel anders denken over wat dieren denken. In het algemeen bleek het dat de mens de intelligentie van de dieren heeft onderschat. Jouw voorbeeld is er typisch een als zo een in dat programma.

Citaat:
Origineel gepost door Zeespons
Precies het zelfde weer. Jij geloofd niet dat je naar de hell gaat wanneer je naar hardrock of metal luistert. De ene gelooft met je mee. en de andere weer niet.
Inderdaad. "Het" Christendom bestaat niet, het is natuurlijk iets algemeens. Je hebt inderdaad heel veel verschillende groepen ook in het christendom.

Citaat:
Origineel gepost door Zeespons
Het is ook belachelijk. Doodgaan is iets natuurlijks waarbij alles uitvalt in je lichaam. Dus ook je bewust zijn. Je hersenen vallen uit omdat er geen bloed meer naar toe stroomt die het hele zaakje in gang zet. Mensen die hersendood zijn hebben geen bewustzijn. Die zijn dus eigenlijk al dood terwijl alles in je lichaam nog zoals het hoort doorloopt. Het komt voor dat mensen tijdelijk hersendood zijn voor bijvoorbeeld een operatie of door een ongeluk. Het is dan vaak zo dat daarna de hersenen zo danig beschadigd zijn dat de persoon een totaal andere persoonlijkheid zal hebben. Kortom, Zonder juist werkende hersenen zul je er weinig aan hebben.
Hier heb ik ook heel lang over dagedacht. Maar er zijn honderden bewijzen van geestenverschijningen gedaan, iedereen weet nu inmiddels dat er ook onstoffelijke wezens bestaan. Dit zou misschien kunnen duiden op hemel, hel, God enz.
Of het kan zijn dat hemel en hel een heel andere dimensie zijn, of een wormgat waar je in terechtkomt als je dood gaat, maar hier kan niemand ooit achterkomen...
Citaat:
Origineel gepost door Zeespons

Want tjah. Wat is er nou mooier dan naar de hemel gaan waar je geen zorgen en last hebt. Waar al je basisbehoeftes verlost zijn.
Ja inderdaad, wat is er mooier dan de hemel? Je komt er niet zomaar
KKOPPI is offline