Onderwerp: Geloof jij in god?
Enkele bericht bekijken
Oud 9 August 2009, 16:28   #343
KKOPPI
Lid
 
Geregistreerd op: 22 September 2008
Berichten: 31
Standaard

Citaat:
Ja maarja. Er kan maar 1 waarheid zijn. Want ga je alleen naar de hemel als je echt streng gelovig bent? of mag je voor jezelf best een aantal regeltjes laten vallen en toch naar de hemel gaan? Wie bepaald dit? misschien zit je er wel helemaal naast en mag je inderdaad helemaal geen metal etc luisteren.
homoseksualiteit wordt ook al steeds vaker geaccepteerd onder bepaalde christenen. Terwijl dit origineel toch echt wordt afgekeurd. Ga je nu naar de hell? de ene zegt van wel. en de andere van niet. Het begint gewoon betekenisloos te worden.
Een niet-gelovige die goed leeft gaat eerder naar de hemel dan een gelovige die slecht leeft. En echte regels zijn er niet, de 10 geboden zijn meer richtlijnen voor wat goed en slecht is in je leven. Maar zoals Najib Amhali gisteren zei: "iedereen denkt dat zijn eigen geloof het ware geloof is." Iedereen (in het christendom) gelooft op zijn eigen manier, en denkt dat dat ook het ware geloof is. Maar groot zijn de verschillen tussen christenen dan meestal nog steeds niet.

Citaat:
Onstoffelijke wezens zijn nooit aangetoond of bewezen. Geloof niet alles wat je ziet of hoort. Denk bij jezelf is goed na. Zelfs al zou er onstoffelijke wezens bestaan (bijv je gestorven opa). Dan zou die of geen, of een totaal andere persoonlijkheid hebben. Dat hersen verhaaltje heb ik net al verteld. And it makes perfect sence. Het brein is een ongelooflijk stukje werk en is in staat om meer dingen te doen die je je kan voorstellen. Media is een prachtig voorbeeld. Bij reclame wordt er altijd gekeken naar de doelgroep. Bij de doelgroep wordt dan gekeken wat ze willen. waar ze behoefte aan hebben etc. Op tv zul je vaak van die programma's zien als Char. Char die communiceert met overledenen. Niet iedereen zit hier op te wachten natuurlijk. Maar het is speciaal voor een doelgroep. Het doelgroepje is voornamelijk voor mensen die naar veiligheid en zekerheid zoeken. Dit is 1 van de basisbehoeftes van de mens. Het geeft ze een bevredigend en veilig gevoel. Want tuurlijk wil je horen dat je vader het goedmaakt in the spirit world. En dat hij van je houd. Dit is nog een klein voorbeeldje hoor. Elke reclame speelt met je behoeftes. Van aantrekkelijk kleurgebruik. naar vanish oxy action die al je vlekken verwijderen. Ik wil het eerst wel effies een keertje zien of vanish oxy action daadwerkelijk werkt. Dan pas geloof ik het 100%
Dit is inderdaad een heel moeilijk onderdeel. Maar er zijn nog heel veel dingen die de mens nog niet weet, echt heel erg veel. Kans van een op honderdduizend kan mijn verhaaltje over de dimensies dus zijn, ongelofelijk zijn de mogelijkheden. Op discovery hadden ze het een keer over poorten in het universum, op de aarde, en dat daar van alles doorheen kan glippen. Wetenschappers houden zich daar mee bezig, en het klinkt allemaal zo gek nog niet. Buiten dat zijn er talloze mensen (zelfs in mijn familie, en daar durf ik ECHT op te vertrouwen) die verschijningen van dode mensen, visioenen enz. hebben gehad. Natuurlijk weet ik niet zeker of geesten bestaan, maar ze zijn dus absoluut niet uit te sluiten. Al die honderdduizenden mensen die geesten hebben gezien (inclusief in mijn leefgebied) zullen toch niet allemaal gek zijn?



Citaat:
Precies, Dit is dus wat ik bedoelde. Iedereen zou wel naar de hemel willen gaan. Dat is de plek waar je geen zorgen, last, honger, of enig ander basisbehoefte. Het is dus natuurlijk om zo te denken. Zo werkt je brein nou eenmaal.
Misschien is de hemel dus een materiele plek, ergens anders.
KKOPPI is offline