Enkele bericht bekijken
Oud 24 May 2003, 10:36   #28
FiZz
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by Saartje17


Als jij altijd kijkt of dieren eronder lijden of niet, heb ik eens een vraagje voor jou... Gebruik jij ooit parfum of van die dingen?

Dat soort zaken bevat meestal een beetje musk...
Wat is musk?

Musk is een stof dat civetkatten afscheiden langs hun geslachtsorganen. De dieren worden in het wild gevangen en het word letterlijk uit hun lijf geperst. Meestal sterven de dieren na drie weken al, omdat ze ziekten krijgen of gewoon sterven aan hun verwondingen die ze gekregen hebben tijdens het vangen...

Ik vind dit veel erger dan een dier opeten hoor. De dieren die wij meestal op ons bord krijgen zijn er voor gekweekt. Ik vind het veel erger om een dier weken lang te pijnigen en dat het daarna sterft, dan het ineens maar op te eten.
Mens is nu eenmaal vleeseter van natuur, we hebben onszelf niet gemaakt huh
Jah leuk dat je het zegt, maar geef eens "bewijs" dat een mens een vlees eter is van nature uit. En dan geen leuk eigen verhaaltje, maar gewoon een artiekel ofzo, dan kan ik het opzoeken.

Ik weet dat er veel dieren gebruikt worden voor make-up en dat soort dingen. De deo die ik gebruik zie ik geen stoffen bijstaan die met musk temaken zouden hebben. Ik heb 1 geurtje, maar daar heb ik de verpakking niet meer van dus zou ik niet kunnen nakijken (Jean Paul Guantier ofzo). Maar als het wel zo is, dan flikker ik dat wel wel jah.

Maar goed, ik heb nooi gezegt dat ik altjid kijk of dieren eronder geleden hebben (moet ik eigenlijk wel doen, en eigenlijk zou iedereen dat moeten doen, want gewoon vlees eten owkee, maar puur dierenleed voor een geurtje of makeup is echt erg).

  Met citaat antwoorden