Enkele bericht bekijken
Oud 15 January 2006, 16:02   #96
Nielsiebot
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Ik vind dit ook wel een interessant onderwerp. Ik ben zelf een jongen van 15 jaar en ben ook gehandicapt. Ik vind het triest hoe 'Pakspul' reageerd. Ik vraag me af wat voor handicap jij hebt, aangezien je er zo over praat. Je doet net of gehandicapte mensen niets waard zijn. Ook wij verdienen liefde. Ik ben het ermee eens dat we niet zielig gevonden moeten worden door de maatschappij. Daar heb ik zelf ook een hekel aan. Helaas gebeurd dat soms wel, maar het ligt ook grotendeels aan jezelf. Als jij je zielig opstelt, zal je ook zielig gevonden worden door de mensen om je heen, waardoor je weinig vrienden zal hebben etc. Als jij open en vrolijk bent, er gewoon over kunt praten, en zelf ook contact zoekt, zal het stukken beter gaan. Ik weet dat je uiterlijk ook belangrijk is, en dat het een eerste indruk vormt. Het is natuurlijk ook afhankelijk van de handicap zelf, maar het ligt helemaal aan je eigen instelling. Het is moeilijker voor mensen die een handicap hebben om een relatie te krijgen, omdat de ander er ook 'nuchter' in moet zijn, en het innerlijk belangrijker moet vinden.
Ik ben blij dat er veel mensen zijn die er wel positief over denken, maar de opmerking van 'Pakspul' vind ik echt diep triest. Als je zelf al gehandicapt bent, dan geef je er dus mee aan dat je zelf ook geen relatie verdient. Naar mijn idee klopt dat niet, want iedereen zal gelukkig willen worden en een relatie willen hebben.

Niels
  Met citaat antwoorden