Onderwerp: Waarom leef JIJ.
Enkele bericht bekijken
Oud 22 May 2010, 02:38   #99
armien
Call me mr. Armien
 
Geregistreerd op: 22 May 2010
Berichten: 26
Stuur een bericht via MSN naar armien
Standaard

Goeie vraag! Die heb ik mezelf ook vaak gevraagd. De wereld ziet er niet zo heel goed uit, en mensen kunnen het leven elkaar zo zuur maken. Gelukkig zijn er ook mooie momenten. Er is goed en kwaad aanwezig in de wereld. Ik vroeg me af waar die vandaan kwamen. En of God bestaat. In de Bijbel wordt het nut van het leven uitgelegt. Je leeft om een keuze te maken. Voor of niet voor God.

Om die keuze te maken moet je natuurlijk wel geloven dat Hij bestaat. Ik heb God gevraagd of Hij bestaat, want ik kon me echt niet voorstellen dat dit (het leven dat we leven, met alle gebreken) het was. Ik ben blij dat ik weet dat Hij bestaat en dat maakt dat mijn leven nut heeft.

Iedereen ziet wel dat er enorme problemen zijn in de wereld en dat wij mensen er een puinhoop van maken. Honger, oorlog, maar ook de westerse wereld is niet bepaald liefdevol. Er zijn nogal wat verwachtingen die de maatschappij van ons heeft, en er is nu eenmaal een ideaalbeeld die de meeste mensen als voorbeeld hebben. Veel mensen voelen zich helemaal niet gelukkig ( ook al doen ze zich zo voor). Er is een tekort aan liefde in de wereld. Wij mensen kunnen het helaas niet alleen, we maken allemaal fouten, anders had de wereld er wel anders uit gezien.

God vindt het heel erg dat de wereld er zo uit ziet, maar wij hebben een eigen keuze. Kiezen we ervoor om te leven zoals wij willen en denken dat het goed is? Of zien we in dat wij God nodig hebben? Jezus is dood gegaan voor al onze fouten. Daardoor kan God ons vergeven. Het enige wat wij hoeven te doen is dit geloven en God vragen om je te laten zien dat Hij betsaat.

Dat is het nut van het leven!

~ Armien
armien is offline   Met citaat antwoorden