Enkele bericht bekijken
Oud 27 July 2005, 18:32   #11
Tyskie
Lid
 
Tyskie's Avatar
 
Geregistreerd op: 8 March 2002
Locatie: Rhoon
Berichten: 8.827
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bartje518
Net zo'n voordelen als Hiddink's image in Zuid-Korea? Ik zeg ook niet dat PSV problemen moet gaan maken, maar feit blijft dat Hiddink wel erg lonkt naar 'aangename' zaken, en wat mij betreft de credits steeds meer bij zijn assistenten komen te liggen in plaats van bij hem..
Hiddink is wel een heel mannetje ja. Dat is hij altijd al geweest, maar ik denk dat PSV juist meer van het imago van Hiddink in die omgeving (korea) gebruik zou moeten maken.. Daar valt volgens mij veel meer uit te halen. En Hiddink houdt onmiskenbaar ook van het goede leven, hij voelt zich echt het wereldburgertje, hij is ook erg tevreden met zichzelf en met zijn imago. Niet onterecht overigens naar mijn mening. Maar zolang de resultaten er naar zijn, mag Hiddink wat mij betreft lekker (transfer)reisjes blijven maken naar Brazilie, eredoctoraten ophalen in Korea, een stel voetbal-nono's op het WK leiden en in Nederland uitgenast en met gogme de pers te woord staan, zonder dat hij door een benedengrens zakt..

Maar Hiddink heeft wel altijd geroepen dat hij steeds meer van zijn dagelijks werk uit handen gaat geven aan zijn assistenten. Dat is ook een van de grootste kwaliteiten van Hiddink, dat hij een goede organisatie neer kan zetten met bekwame mensen die hij vervolgens ook daadwerkelijk verantwoordelijkheden geeft. Over het dagelijkse veldwerk maak ik me ook absoluut geen zorgen, Rutten en Eijkelkamp zijn twee bekwame trainers, dat zit wel snor. Maar Hiddinks werkzaamheden gaan natuurlijk wel verder dan het dagelijkse veldwerk.
Verder staat er bij PSV ook een goede organisatie wat de scouting van nieuwe spelers betreft. Ook dat proces kan gewoon doorgaan tijdens het WK. Enkel het eindstadium komt in het nauw omdat Hiddink die kiwi's traint, maar volgens mij gebeuren er tijdens een WK sowieso nauwelijks transfers.

De credits moeten bij PSV uitgaan naar de organisatie die er staat en onmiskenbaar is dan toch met name de verdienste van Hiddink, die gewoon vooral een uitstekende peoples manager is ipv een trainer. En als je kijkt naar Ajax of Feyenoord van afgelopen jaar zie je eens te meer hoe ontzettend belangrijk dat aspect is in het topvoetbal.
__________________
"Groetjes terug."
Tyskie is offline   Met citaat antwoorden