Onderwerp: Column hok
Enkele bericht bekijken
Oud 11 January 2004, 20:40   #2
lieve colafles
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

"vroeger toen de hemel nog hemelsblauw was, een gesprek met de buren nog normaal was, en mijn achtertuin nog niet veranderd was in een geasfalteerde racebaan voor malafide autorijders, toen had ik nog dromen en idealen, toen was de wereld nog wonderschoon. Nu ben ik oud en verlept en woon ik samen met wat afgedankte tantes in een bejaardenflat in Amsterdam West "

Idealen had ze wel, de arme vrouw, ze heeft wat mee moeten maken in haar leven.
zulke gebeurtenissen in een mensenleven zijn, om het niet in een al te dramatisch licht te zetten natuurlijk nooit leuk, maar deze waren ook nog eens behoorlijk pijnlijk voor de gemoedsrust binnen de familie.

Mijn nicht en ik, ach het is al sinds haar geboorte een moeilijk kind, hebben ruzie.. zij wilde de klok van oma, en ik ook. Ik kreeg eigenlijk het servies en zij het schilderij wat altijd boven het bed van oma hing, maar die waren al verdwenen toen wij in oma's huis aankwamen. Toen wilde ik de klok, en dat secreet wat altijd met mij meeloopt, mijn kleding steelt en mijn cd's luistert, wilde plots ook dat ding. Toen heb ik er een rood stickertje op geplakt
en oma een brief laten schrijven dat ALLES met een rood stickertje voor mij was. Nu hangt die klok aan mijn muur in Mijn kamer.

En oma, ja oma , ja die is nog niet dood hoor, maar ja die tijd komt nog wel. Ja dan is het wel zo makkelijk om van te voren alles geregeld te hebben. We hebben de plek op het kerkhof waar ze komt te liggen ook alvast uitgegraven, het kan ieder moment gebeurd zijn. Het wordt werkelijk een juweel van een begrafenis, oma zou er trots op zijn geweest.....

Ach oma, die merkt toch niets, het enige wat zij nog weet is dat ze alles vergeet.

..........

ik weet het het is niet echt een column maar wat het wel is
willen jullie alsjeblieft even zeggen wat er mis mee is.. want ik moet het nog verbeteren

edit: en owja voor de mensen die net zo dom zijn als 2-D dit is dus verzonnen he

edit edit: omdat ik geirriteerd raak van mensen die voor de dood van iemand al zijn/haar inboedel aan het verdelen zijn

[edit edit edit by 0Vera] spellingsfouten gefilterd Vind het een goed verhaal, en tis zeker geen column maar zet de lezer wel heel erg aan het denken. top meissiej!

Laatst aangepast door 0Vera : 14 January 2004 om 12:09
  Met citaat antwoorden