Enkele bericht bekijken
Oud 21 February 2007, 13:05   #9
Tyskie
Lid
 
Tyskie's Avatar
 
Geregistreerd op: 8 March 2002
Locatie: Rhoon
Berichten: 8.827
Standaard

AMF, jij valt ook niet meer in de doelgroep "Babydress, Dunja". Jij behoort ook tot het kliekje, dat jij er de schuld van geeft dat hij forum niet populair is bij nieuwelingen. Waarom blijf je dan zelf wel beheerder? Het kan niet zijn omdat je een grote voortrekkersrol hebt in het actief maken van nieuwe leden...

Overigens geloof ik niet dat het ligt aan het kliekje. Het voorbeeld van het weerwolf-spel dat je daar bij noemt is ook niet eerlijk. Dat is gewoon een spel dat -op welk forum dan ook- de nodige tactiek vergt. Dus daar wordt gewoon een extra drempel opgeworpen om succesvol mee te kunnen spelen. Dat is niet te vergelijken met het hele forum...
Daarbij roept zo'n Dunja telkens dat ze liever maar wat gokt, dan tactieken bedenkt. Tja, dan ligt het niet aan een kliekje, maar aan haarzelf. Misschien veroorzaakt door haar leeftijd.
Maar los van het weerwolfspel geloof ik dus niet dat er geen infiltratie mogelijk is in 'het oude kliekje'. Dit kliekje is al enorm uitgedund en nieuwe leden kunnen, mits ze normaal doen, gewoon meeposten en worden na verloop van tijd zeker wel geaccepteerd door de groep. Op de rest van het forum wordt babydress toch gewoon normaal geaccepteerd en is ze opgenomen in de forumgroep?

Mijns inziens heeft het hele andere oorzaken dat dit forum niet superdruk is en nauwelijks nieuwelingen aantrekt. Dat komt gewoon omdat het nauwelijks (of lees gerust: niet) op de kaart wordt gezet door de grote bazen van Spill. Het forum hangt er los bij en wordt door een simpel linkje vanaf de mainsite 'gepromoot'. Er is zo enorm veel te doen op internet, hoe komen nieuwe mensen in godsnaam ooit op dit forum terecht?
En als ze hier belanden... worden ze dan wel voldoende geprikkeld om te posten? Bijna alle subfora zijn zo dood als een pier. Goed voorbeeld. Een 14-jarige Ajax-fan komt per toeval op dit forum en besluit het sport-forum te gaan lezen. Daar staat helemaal niets nieuws over recente sportzaken. Volgens mij komt zo'n nieuweling dan uit in het WJD-topic van 'het vaste kliekje'. Dan kun je makkelijk dat kliekje de schuld geven, maar ik geef liever de schuld aan de FB van Sport die er geen zak aan doet. En zo kun je hetzelfde verhaal voor bijna alle subfora vertellen. Als stafflid moet je gewoon betrokken zijn je eigen forum. Je moet het actief willen maken. Maar het enige wat gebeurt zijn af en toe wat slotjes en soms een OW (of ban, die uberhaupt niet meer vermeld wordt). Daar heb je geen hele staff voor nodig, dat kan een persoon nog wel af. Maar die aansturing begint al bij jou en Niemand. Als jullie graag jonge FB'en willen aanstellen (wat an sich een goede zet was), dan moeten jullie ze wel zo aansturen dat ze hun werk goed kunnen doen.
Ik kan niet meer in staff kijken helaas, maar volgens mij is daar de inspiratie en het enthousiasme heel ver te zoeken.

Maar dit forum is gewoon verloren. Daarom heb ik er nu al weer spijt van dat ik toch weer ben gaan 'moeien' met hetgeen voor beleid door zou moeten gaan.
__________________
"Groetjes terug."
Tyskie is offline   Met citaat antwoorden