Onderwerp: Hoppa
Enkele bericht bekijken
Oud 22 April 2012, 15:59   #8
the_darkness
F0rum God +
 
the_darkness's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 December 2007
Berichten: 24.954
Standaard

Ondanks het feit dat Roemer het op een aantal punten met Wilders eens is zal hij niet met hem in een regering stappen, en dat zullen de PVDA en Groenlinks ook niet willen.
Wilders op zijn beurt zal waarschijnlijk niet weer in een gedoogconstructie willen meedraaien. Bovendien denk ik dat Wilders en Rutte voorlopig ook wel even genoeg van elkaar hebben.

Op dit moment is de enige mogelijkheid voor een drie partijen coalitie een coalitie met VVD en SP. Samen komen die uit in de huidige peilingen op 63 zetels. Dan kom je er dus voor een meerderheid nog 13 tekort. Voor die laatste 13 kan je zowel de PVDA ( 24 in de peilingen) als D66 ( 15 in de peilingen) aantrekken.

Rutte heeft voor de huidige gedoogconstructie al onderhandeld over een Paars plus wat destijds in een vergevorderd stadium zat, dus met de PVDA en D66 komt Rutte er wel uit ( mits hij de 3% eis voor 2013 laat vallen en toe kan geven op sociale zekerheid).

De enige vraagteken in dit verhaal is of Rutte en Roemer door één deur kunnen, aangezien de partijprogramma's mijlen ver van elkaar af staan.

Ik voorspel dan ook dat er eerst een VVD+SP+ PVDA/D66 formatiepoging gaat komen, en dat als deze faalt men het over links gaat proberen met een 4 partijen constructie ( SP [30] + PVDA [24] + D66[15] + waarschijnlijk dan toch weer het CDA met [11]).
__________________
The GOD OF FAIL is here!
The FAIL God now officially has 429 worshippers.
Start worshipping me today and get a personal FAIL poem for free!
the_darkness is offline   Met citaat antwoorden