Onderwerp: Tour de France 2005
Enkele bericht bekijken
Oud 23 June 2005, 11:38   #2
bartje518
Aachen TSV
 
bartje518's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 January 2002
Locatie: Friedrichshain
Berichten: 13.372
Stuur een bericht via MSN naar bartje518
Standaard

Wat betreft het parcours; ik vind er sowieso niet veel aan. Ook maar één tijdritje. Anderzijds krijgen we dan wel minder saaie bergkoersen, want er is nauwelijks ruimte om te wachten.

Basso kan ik maar niet serieus nemen als concurrent na vorig jaar. Wat een laffe rijder.. Zou hij nu na zijn 3e plaats 2e willen worden? Ullricht lijkt geleerd te hebben en was in Zwitserland nog niet op zijn top. Niet erg, dat hoeft dan ook niet. Die opwarmkoersen hebben nog nooit enige maatstaf gegeven. Ik vond wel de opmerking van een Belgische journalist interessant tijdens de laatste etappe vaan die koers. Hij zei: 'Ullricht klimt meer op de kracht. Daar slijt je lichaam sneller van en daar doe je zelf niks aan'. We zullen het zien; vorig jaar viel Ullrich natuurlijk zwaar tegen.. Verder vind ik het link dat T-Mobile met liefst 4 oud-top 10 renners rijdt (Ullrich, Vinokourov, Sevillia en Klöden). Ik ben benieuwd hoe het daar met de teamgeest zit.
Al met al zie ik niemand die Armstrong zal gaan verslaan dit jaar. Maar de tijd zal het leren.

Voor het groen zou ik Tom Boonen nog toe willen voegen (Quick Step); mits hij de ronde uitrijdt, maar dat deedie vorig jaar ook al..

De bolletjestrui wordt een verhaal apart nu Virenque ermee opgehouden is. De bergtrui doet haar naam al jaren geen eer meer aan. De echte klimmers uit het verleden, zoals Charly Gaul en Frédérico Bahamontes reageerden al eens minderwaardig op Virenque. Ik ben benieuwd of het nu anders zal gaan. Volgens mij gaatie gewoon weer naar iemand die 1x in de aanval gaat en dan genoeg punten sprokkeld. Ik zou Mayo en Mancebo dan willen toevoegen.

Verder ben ik benieuwd wat Thomas Voeckler gaat doen
__________________
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..
bartje518 is offline   Met citaat antwoorden