Onderwerp: jezelf krassen
Enkele bericht bekijken
Oud 24 January 2011, 13:40   #32
Young
Super Lid
 
Young's Avatar
 
Geregistreerd op: 19 April 2010
Locatie: Uganda
Berichten: 5.544
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door Chitesel Bekijk Bericht
Wortel, ik mag je graag. Maar doe aub niet zo uit de hoogte. Staat je niet!
Anyway, EQ, ook wel Emotionele Intelligentie is net zo belangrijk als IQ, misschien wel belangrijker. EQ is breder dan alleen het vermogen anderen te begrijpen en in de omgang met anderen verstandig op te treden. Het gaat ook om de eigen persoonlijke emotie. Wie beter kan omgaan met zijn eigen emoties en zich niet voor emoties afsluit, kan een gespannen situatie beter inschatten en een dreigend conflict beheersen.
De algemene omschrijving van het begrip emotionele intelligentie is zoiets als: Een reeks van non-cognitieve vermogens, competenties en vaardigheden die iemands kans van slagen en het tegemoet treden van eisen en druk vanuit de omgeving beïnvloeden.
De vijf belangrijkste EQ-eigenschappen:
1. Zelfkennis
2. Optimisme
3. Kunnen afzien
4. Empathie
5. Sociale vaardigheden

Dat jij het onzin vind blabla, ligt niet aan jou zelf, maar aan de kennis die jij (nog) niet beschikt over dit onderwerp. Dan zie jij het belang van deze vaardigheden misschien nog niet in, en bestempel jij deze term als bullshit.

Verder kan ik uit Wortel haar opmerking ook opmaken dat zij ook niet goed weet wat het is. Mocht ze dit wel goed weten, dan doet ze op dit moment totaal niks met die kennis. Verder laat ik het bij deze opmerking, anders krijg ik dadelijk toch alleen maar geflame als ik nog verder ga, ja?
Young is offline   Met citaat antwoorden