Enkele bericht bekijken
Oud 18 May 2005, 14:46   #18
Ar-Tuur
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Ervaring als doorslaggevende factor vind ik voor een derde keeper niet zo'n sterk argument. Ervaring is er namelijk genoeg met Van der Sar en Timmer en de derde keeper vind ik nou juist bij uitstek een plek om iemand een kans te geven en een signaal af te geven. Een signaal dat Van Basten sinds zijn komst afgeeft, namelijk dat je in aanmerking komt voor het Nederlands elftal als je speelt, dat reputatie niet telt en dat de Nederlandse competitie een bron is voor Oranje.
Je noemt Wapenaar een modale eredivisiekeeper, maar dan ga je voorbij aan de vorm die hij sinds hij sinds zijn komst bij Vitesse is tentoonspreidt. Voor zover ik weet keept Waterreus bij Glasgow Rangers ook naar behoren. Zoetebier speelt niet en hoor je in alle euforie rond PSV inderdaad niet. Tja dan manifisteert hij zich uitstekend, het zal wel. Ik zie absoluut niet in waarom Zoetebier als derde keeper meer zou toevoegen dan een prima 'eredivisiekeeper'. Ik vind dat iemand zich pas werkelijk manifisteert voor een selectie als hij goede wedstrijden speelt.

Qua leeftijd en ervaring maakt het echt niet zoveel uit of je nou Wapenaar, Zoetebier of Waterreus oproept. Waterreus bijvoorbeeld heeft nog meer ervaring, zowel in Oranje, Europa en wat betreft competitiewedstrijden en speelt wekelijks. Wapenaar is geen broekie meer en je valt je echt geen buil als je hem oproept als derde keeper. Ergens is het wel slap dat Van Basten niet consequent is als het gaat om speeltijd. Ik vind het zelfs een beleding aan het adres van alle Nederlandse keepers, met alle respect aan de voorbeeldige Zoetebier. Als hij naar Borussia Dortmund gaat en hij gaat keepen, dan wordt het een ander verhaal, want Zoetebier blijf ik een goede keeper vinden.
  Met citaat antwoorden