Onderwerp: vuurwerk of 555
Enkele bericht bekijken
Oud 1 January 2005, 23:06   #16
AMF
Super Lid
 
AMF's Avatar
 
Geregistreerd op: 23 December 2002
Locatie: Utrecht
Berichten: 8.609
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ar-Tuur
We moeten niet net doen alsof Nederland zo gierig is en niets geeft en dat het de simpele afweging is tussen vuurwerk of giro 555. Je kunt toch ook aan beiden je geld uitgeven als je dat graag wil? Natuurlijk is het ergens wel schrijnend dat wij voor miljoenen aan vuurwerk de lucht in schieten en dat elders in de wereld het leed niet te overzien is. Maar ik vind niet dat het Nederlandse volk zich totaal afzijdig houdt van al die ellende. In tegendeel, volgens mij zijn we wat betreft noodhulp en ontwikkelingshulp best vrijgevig. Als je zo gaat redeneren zouden wij als rijk land nooit vuurwerk mogen afsteken, want hoewel de natuurramp in Azië nu in het nieuws is en in jouw huiskamer komt is er iedere jaarwisseling enorm veel ellende in de wereld. Het is belangrijk en de verantwoordelijkheid van het rijke gedeelte van de wereld om daar iets aan te doen, maar om nou alle luxe op te moeten geven?
'al die luxe'..dat suggereer ik helemaal niet. Ik had het alleen over dat nutteloze vuurwerk. Ik heb gisteren met verbazing staan kijken naar wat voor achterlijke dingen mijn overburen hadden..ik heb een halfuur een piep in m'n oor gehad van een of ander knalpotje. Bovendien waren ze al sinds eergisteren bezig met vuurwerk afschieten, dan heb ik sowieso zoiets van waar ben je nou mee bezig
Mijn punt is dat vuurwerk echt 'nutteloos' is, heeft je leven een 'meerwaarde' als je vuurwerk afsteekt, word je daar gelukkiger van? Ik denk van niet, en ik denk dat het een goeie zaak was geweest als iedereen zn geld gewoon op giro 555 had gestort.
__________________
Uw advertentie hier?
AMF is offline   Met citaat antwoorden