Onderwerp: MIJN columns
Enkele bericht bekijken
Oud 7 May 2003, 12:06   #8
Dimas
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Column 8: Frying Daily

10e of 11e dag? Ik hou het niet meer bij. Het interesseert me ook absoluut niet. Wat maakt mij het nou uit hoever men is. Boeiend. De oorlog zelf is geen ruk aan. Af en toe kan er bij mij een glimlachje af als ik van die berichten hoor dat een vliegtuig een vriendelijk Patriotbatterij moest opblazen omdat ie zo’n raket achter z’n reet aanhad. Maar verder is er echt niks aan. Echter, wat daarnaast speelt is des te meer boeiender. Men zei altijd van de moord op Pim Fortuyn dat de Nederlandse democratie om zeep hielp. Ik kan nu hetzelfde zeggen. De dag dat de oorlog begon, heeft George W. Bush de grootste moord ooit gepleegd. Hij heeft de Verenigde Naties en de Navo vermoord. Doordat meneer Bush zonodig de oorlog moest beginnen zonder VN-mandaat, is de complete geloofwaardigheid van deze organisatie de prullenbak ingeschoven. Amerika heeft hun deze keer blind genegeerd, en zal dat blijven doen zal de VN niet met acties dreigen. Nu klinkt dreigen tegenover Amerika wel erg raar, en misschien zelfs gevaarlijk. Maar de VN MOET iets gaan doen, anders gaan de Amerikanen voorgoed zonder welke organisatie dan ook handelen. Dan stevent men af op de natte droom van Bush & co. , namelijk een Amerika als supermacht die overal orde houdt en de bevelen uitdeelt. Het negeren van de VN is de 1ste stap geweest. En reken er maar op dat er meer zullen volgen. Colin Powell riep gisteravond/vanochtend op de internationale gemeenschap om maatregelen te nemen tegen Iran dat kennelijk terroristen steunt en massavernietigingswapens heeft/levert. Ze zijn nog niet eens klaar met Irak en gaan nu ook al Iran aanpakken. Zo meteen is elk land dat z’n mond opentrekt tegen Amerika een potentiële aanvalskandidaat. Het verbaasd met dat Amerika nu zich al niet met Noord-Korea bemoeid. What’s Next? Den Haag dat een invasie op z’n dak krijgt omdat we gemene Amerikaanse oorlogsmisdadigers willen berechten volgens het eerlijke stelsel van de democratie en de grondwet?

Maar even terug naar de oorlog. Iran krijgt misschien een invasie op z’n dak, omdat het natuurlijk bij de “Axis of pure fucking evil” hoort volgens Bush & co.
Maar wie zit er in een grotje en lacht? Mais oui, Osama Bin Laden. Amerika kan hem nog steeds niet vinden, laat staan oppakken en berechten. En daarom begon men ook al snel met Irak beschuldigen van banden. Want, als Irak terroristen hielp, dan was Irak natuurlijk ook kwaadaardig en moest met de grond gelijk gemaakt worden, wat Amerika nu probeert en waarin ze jammerlijk faalt. En ondertussen bereidt Osama 100% zeker een aanslag of meer voor op Amerika. Strijders worden naar Irak gestuurd om te vechten tegen de ongelovige agressors. En als het Amerikaanse leger wordt vernietigd, of gewoon simpelweg Bagdad niet kan innemen en uiteindelijk zelfs de aftocht blaast, weet ik wie er een grotfeestje geeft. Vervolgens zal de Islamitische wereld keihard terugslaan tegen Amerika. Dit ook wel doordat ze geïndoctrineerd zijn en Amerika als heel erg slecht beschouwen, maar ook omdat Amerika z’n oorlog veel weg heeft van een oorlog tegen de Islam. Ook gezien het feit dat waarschijnlijk Iran kandidaat numero 3 is die de Amerikaanse legerwals over z’n grondgebied zal zien rijden. Dat zullen mensen niet pikken. Absoluut niet. Als je ziet hoe hevig protesten nu over de hele wereld al zijn.

Amerika moet ontzettend gaan oppassen. A) vanwege aanslagen van Islamitische organisaties (JIHAAAAAAAD!!!!!) en B) oppassen dat ze niet de gehele wereld tegen zich in het harnas jagen. Want de grote vrienden Blair en Bush hebben nu ook onderling ruzie. Waarover? Over wie Irak gaat besturen, als al het verzet van Saddam is opgeruimd. Blair wil namelijk dat de VN dit gaat regelen. Maar Bush zegt: Mazzel, wij hebben ze weggejaagd, wij gaan daar zitten. Bush wil namelijk generaal Tommy Franks daar hebben als 1ste leider. Gewoon “om het begin goed te beginnen”. In normaal Nederlands: een koloniaal gebied met onze generaal aan het hoofd. Want het is maar de vraag of Amerika Irak weer helemaal vrij zal laten zodra alles rustig is. Denk het niet. Zeker niet gezien alle vriendjes van Bush al megacontracten hebben om allerlei spul te gaan bouwen. Zelfs spul zoals bruggen die nog niet opgeblazen zijn. Gaat Bush gewoon zo meteen maar bruggen laten opblazen door B-52’s alleen maar zodat z’n vriendjes kunnen bouwen en geld verdienen? Ik zie Bush er nog voor aan dit te doen ook. Hij kan tenslotte alles maken, nu hij de VN buitenspel heeft gezet.
  Met citaat antwoorden