Enkele bericht bekijken
Oud 15 April 2005, 16:30   #35
bruggi
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Zooooo jongens het was echt een superavond .

De sfeer zat er al lekker in van tevoren: heel veel Fransen in de stad, maar het verliep allemaal redelijk vredig gelukkig.

PSV leek redelijk aan de wedstrijd te beginnen, tot dat verschrikkelijke doelpunt in de 10e minuut... Een ongelooflijke fout van Bouma natuurlijk (al vind ik het onzin om nu bang te worden voor fouten van Bouma... zulke fouten maakt hij gelukkig echt niet ZO vaak... of ben ik nu te mild?). Anyway, dat doelpunt was echt een enorme domper uiteraard, op Oost zakte de moed bij de meesten in de schoenen... De hele eerste helft bleef ik het gevoel houden dat het feest voorbij was en Lyon elk moment de 0-2 ging maken.

Maarrrr PSV kwam na rust lekker uit de startblokken en daar was ie dan, Alex met de 1-1! Zelden zo uit mijn dak gegaan. Aardig hard gevallen, 2 stoelen naar beneden (altijd te veel mensen op Oost... kan niet goed gaan als iedereen massaal begint te springen van blijdschap), maar dat maakte me even helemaal niks
uit. De rest van de wedstrijd was echt ze-nuw-slopend... PSV leek de betere ploeg, maar voor mijn gevoel kon het nog altijd alle kanten op gaan. Vooral de laatste minuten voor de verlenging dacht ik dat ik dood ging .
Maar wow, die strafschoppen werden idd superzeker ingeschoten! Behalve die van Beasley uiteraard, maar eigenlijk had ik zelfs toen het gevoel dat PSV het nog wel zou gaan redden. Wat een keeper die Gomes joh, zo grabbelt ie als een beginner, zo maakt ie reddingen van topniveau en stopt ie 2 penalty's. De manier waarop ie met het publiek omgaat is ook super, hij heeft zichzelf echt in korte tijd inmens populair gemaakt.
Was trouwens erg verbaasd dat die Robert de beslissende ging nemen, maar hij heeft nu in elk geval gelijk laten zien dat ie die druk aankan (Y).

De kracht van dit PSV is vooral dat iedereen keihard voor elkaar werkt, overal dicht bovenop zit en dat er weinig tot geen grote ego's tussenlopen. (Van Bommel is misschien een vervelend mannetje zo nu en dan, maar met zijn voetbalkwaliteit, uitstraling en pit is hij iig mijn favoriet.) En ongelooflijk wat Hiddink voor elkaar heeft gekregen qua organisatie... neem de standaardsituaties als corners... daar is PSV zo sterk in geworden, vorig jaar leek dat nergens op.

Ja, ik ben echt trots . Het kan me ook echt geen f*ck schelen dat het niet het mooiste voetbal van de wereld is (al vind ik afbraakvoetbal zwaar overdreven), dit is (lijkt) gewoon het beste wat dit PSV kan laten zien en dat is zeer effectief.

HALVE FINALES MAN!!
Ik kan het nog steeds niet geloven.
(Ik ben me er compleet van bewust dat de samenhang in dit verhaal ver te zoeken is , ik wil gewoon ff het een en ander kwijt .)
  Met citaat antwoorden