Enkele bericht bekijken
Oud 22 February 2012, 09:36   #1
Milalila
Lid
 
Geregistreerd op: 13 February 2012
Locatie: Rotterdam
Berichten: 12
Standaard Bladmuziek - De Haske

Hoi allemaal,

Als je geinteresseerd bent in bladmuziek, heb je vast weleens van uitgeverij De Haske gehoord. Niet? Dan heb ik dit onderstaande verhaal speciaal voor jou geschreven Wilde voor mensen even wat info op een rij zetten over deze grootste uitgeverij van bladmuziek. Voor mij als bladmuziek fan leuke achtergrondinfo. Hoop dat je er wat aan hebt

Jan de Haan is de oprichter van De Haske Publications. Hij begon zijn uitgeverij in 1983 en is sindsdien uitgegroeid tot de grootste uitgeverij van bladmuziek in de hele wereld. Sinds 2008 maakt De Haske onderdeel uit van Hal Leonard.

Jan de Haan begon als componist en dirigent. In die tijd gaf hij uitsluitend zijn eigen werken uit. Al snel verbonden meer en meer componisten van over de hele wereld hun naam aan De Haske. Het bedrijf groeide zelfs zo snel, dat het nu bladmuziek exporteert naar meer dan 75 landen. Een groot succes dus!

Naast play-along uitgaven, kerstmuziek, religieuze muziek en klassieke uitgaven voor heel veel verschillende stijk- en blaasinsturmenten, beschikt De Haske ook over een van de bekendste blaasmuziek catalogi ter wereld.

De Haske is echter niet alleen maar een in Nederland gevestigd bedrijf gebleven. Hoewel het hoofdkantoor zich nog wel hier in Nederland bevindt. Om precies te zijn in Heerenveen. Daarnaast zijn er De Haske vestigingen in Zwitserland, Duitsland, Italië, Engeland en Frankrijk.

De Haske geeft dus veel bladmuziek uit en is een grote speler in de branche van uitgeverijen. Je kunt bladmuziek van De Haske vinden bij veel verschillende bladmuziek winkels. Ook online bladmuziek is er te vinden van De Haske. De bladmuziek winkel Bladmuziekplus.nl is namelijk een erkend bladmuziek verkoper en heeft veel De Haske bladmuziek in zijn assortiment. Op de website kun je makkelijk zoeken op artiest, maar ook op uitgeverij.

Ik heb zelf een aantal bladmuziek stukken van De Haske thuis liggen. Voor de echte geïnteresseerden wil ik het best naar je mailen of met je ruilen tegen andere bladmuziek
Milalila is offline   Met citaat antwoorden