Enkele bericht bekijken
Oud 27 July 2006, 13:55   #15
Tyskie
Lid
 
Tyskie's Avatar
 
Geregistreerd op: 8 March 2002
Locatie: Rhoon
Berichten: 8.827
Standaard

Titelstrijd wordt inderdaad weer spannend.
PSV verbetert op het veld iets, maar in dhr Koeman en zijn tactisch brein heb ik weinig vertrouwen. Maar de achterhoede staat als een huis..
Het middenveld vind ik nog wat wankel. Cocu begint toch echt slijtagesporen te vertonen. Hij kan het tempo van PSV nog wel bepalen, maar dat komt het spel niet ten goede. Verder staat Vayrinen hopelijk dit jaar op en breekt Affelay definitief door.
Simon is een zekerheidje natuurlijk.
Voorin moet Kone dit jaar zijn kwaliteiten gaan laten zien. Vorig jaar was het allemaal net niet. Bij vlagen formidabel, maar meestal zeer matig. Farfan is gewoon een topper, maar hij rendeerde ook erg goed in de schaduw van Jan VoH. Als die wegvalt en er komt bijvoorbeeld Makaay voor terug, hoe zal Farfan dan renderen?

Bij Ajax zijn een aantal grote namen binnengeroeid, maar wat voor een team zal het worden? Ten Cate is tactisch zeer sterk, maar naar mijn idee geen echte teambuilder, maar wel een binnenbrandjesstichter. De groep zelf bestaat ook uit (omhooggevallen) jongelingen, einzelgangers (Stam) en veteranen die zich nog op topniveau moeten bewijzen (Perez).
Huntelaar heeft de potentie om de (stille) leidende kracht in dit elftal te zijn, maar kan hij die 'strijd' winnen van een Stam? Verder vind ik Stekelenburg nog steeds geen echt betrouwbare keeper. In potentie kan in Amsterdam dus heel veel, maar houden ze de boel rustig?

AZ heeft echt spectaculair ingekocht. Veel kneedbare jongelingen met veel talent. Van Gaal kan zich uitleven, hier valt zeker iets moois van te maken. Zeer sterke bank ook, AZ zal daar dit jaar zeker niet op gepakt gaan worden. Schuilt ook het nadeel; een aantal spelers zal teleurgsteld moeten gaan worden. Opdam voorop waarschijnlijk.

Feyenoord.. tja, Feyenoord. Ik denk niet dat Kuyt nog blijft, maar je weet het nooit. Hij zal zich ongetwijfeld weer het vuur uit de sloffen gaan lopen, maar dat is niet genoeg. En als hij vertrekt? Die oude van Hooijdonck weer in de spits?? Boussabon erbij? Paar aardige spelers lopen er wel overigens. Maar er zijn er bijna geen die uit zullen groeien tot de echte top.
__________________
"Groetjes terug."
Tyskie is offline   Met citaat antwoorden