Enkele bericht bekijken
Oud 30 April 2007, 15:51   #21
Ukrainian
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door Chrizlybeer Bekijk Bericht
Ik citeer: "De olie op de huid is een complexe mengeling van talg (sebum), lipiden (van de huidcellen op de huidoppervlakte), zweet en omgevingsresten.
Talg wordt geproduceerd door de talgklieren. Deze zijn nagenoeg over het hele lichaam verspreid, minder op handen en voeten en afwezig op handpalmen en voetzolen. Talgklieren zijn op het midden van de rug, het voorhoofd en de kin groter en talrijker dan elders (tot 400-900 klieren per vierkante centimeter). Ze zijn ook talrijker in het oorkanaal en rond de genitaliën.
De talgklieren bestaan uit zakjes verbonden met kanaaltjes waarvan de meeste in een haarvaatje eindigen. Sommige talgklieren openen rechtstreeks naar de huidoppervlakte. Talg ontstaat wanneer de talgklieren afsterven. Het proces van geboorte tot afsterven duurt gemiddeld een week."
Ik heb niet gezegd dat er veel talgklieren zijn in je handpalmen, want dat wordt al soepel gehouden met je zweet. Maar ik weet ook niet meer hoe we over zijn gegaan op talg, want ik begon met de lichaamseigen bacteriën, maar ja, laat ook maar. Nog even en ik leg het loodje door het lachen.
  Met citaat antwoorden