Enkele bericht bekijken
Oud 3 October 2006, 17:34   #194
harriechristus
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door Melisss
Nee vroeger kon mn niets wetenschappelijk bewijzen dus bedachten ze maar een god (eigenlijk het zelfde als de vroegere natuurgoden of de griekse goden) alleen het verschil is dat hier maar 1 God is.
dat idee van GOD was helemaal nog zo gek niet en berust ook op filosofisch denkwerk, namelijk dat er een hogere Geest moet zijn. En met mijn atoomtheorie kan ik dat zeer goed bewijzen, maar niet als EEN GOD, maar als de eenheid van een oneindig aantal goden. Als de oneindige Geest die het heelal zelf is.
Citaat:
En toen is er een heel verhaal omheen verteld ja. Maarja die mensen die stemmen dachten te horen die hadden paddo's gegeten maar wisten nog niet dat je daar van ging hallucineren
die mensen probeerden innerlijk in contact te komen met GOD en daaruit zijn toch veel diepzinnige godsdiensten uit ontstaan als een ontwikkeling van de Geest naar steeds grotere hoogten.
Citaat:
En vroeger waren de mensen idd wat minder slim dan tegenwoordig omdat ze nog steeds intelligenter worden.
Maar tegenwoordig heeft een groot deel van de mensheid het bestaan van GOD verworpen voor een eenzijdige materialistische levensovertuiging, die de diepere dingen van het leven en de Geest niet kan verklaren.
En mijn atoomtheorie is hier de hogere oplossing als synthese van filosofie en wetenschap en religie.

GOD als eenheid van Hemel en Universum.
GOD is een drie-eenheid, dus een eenheid van twee als een derde en die derde is dan de eenheid zelve.
En hier gaat het om de eenheid van het innerlijke als de Geest van het denken (verder ontwikkeld als Hemel, dwz de wereld van het gevoel, de innerlijke voorstelling en het denken in droom, kunst en religie) en het uiterlijke heelal.
Dus GOD is de eenheid van Hemel en Universum als eenheid van innerlijk en uiterlijk.
Niet alleen GOD, maar ook wij zelf zijn die eenheid als eenheid van innerlijk en uiterlijk.
Verder is GOD niet slechts EEN drie-eenheid, zoals hier vermeld, maar een oneindig systeem van drie-eenheden, dus 3 x 3 x 3 x 3 x 3 x 3 enz enz
Dit naar Hegels dialectisch systeem.
Dus GOD is de eenheid van alle tegenstellingen.
En dat is meer dan alleen een optelsom, maar een dieper eenheidsbesef in het denken, maar ook het voelen ( de Liefde ) en de voorstelling als schoonheid.