Enkele bericht bekijken
Oud 16 November 2005, 20:04   #29
Bazzemans
Super Lid
 
Bazzemans's Avatar
 
Geregistreerd op: 14 January 2002
Locatie: Ulft & Enschede
Berichten: 5.522
Stuur een bericht via MSN naar Bazzemans
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tyskie
Nee, jij doet voorkomen alsof het een regel is dat de bal eerst gestuiterd moet hebben voordat de fase van 'het spel' weer ingaat.

En een situatie als deze is absoluut niet gevaarlijker dan 10.000 andere situaties in een westrijd, dus dat argument is gewoon grote flauwekul. Het lijkt mij zelfs gevaarlijker als een keeper een dropkick probeert en op dat moment wordt de bal net weggetikt.

Op andere fora hoor ik weer mensen beweren dat het 100% een onterecht afgekeurde goal is geweest.. dus ik wil weten hoe het echt zit, aan beweringen en dergelijke heb ik niets, feiten wil ik zien...
Jij post hier een samenvatting van de spelregels. Tijdens de cursus en in de volledige spelregels staat hier meer over uitgelegd. Dan is er idd een verschil tussen het eerst stuiteren van een bal of het niet laten stuiteren van de bal. Bij een uitgooi wordt een dusdanige voorgaande beweging door de bal gemaakt dat er (redelijkerwijs) niet meer kan worden vastgesteld dat de keeper in balbezit is. Dat is nou eenmaal de moeilijkheid van het voetbal. Balbezit is ongelooflijk moeilijk te definiëren..
Bazzemans is offline   Met citaat antwoorden