Onderwerp: WK selectie Oranje
Enkele bericht bekijken
Oud 14 May 2006, 21:07   #5
Bazzemans
Super Lid
 
Bazzemans's Avatar
 
Geregistreerd op: 14 January 2002
Locatie: Ulft & Enschede
Berichten: 5.522
Stuur een bericht via MSN naar Bazzemans
Standaard

Dezelfe vraagtekens kan ik ook idd wel zetten bij deze selectie, maar de vraag is of andere namen het tot een betere prestatie zouden lijden en dat is denk ik ook niet per definitie zo.

Wat mij echter wel bevreemd is dat van Basten altijd gezegd heeft de spelers naar positie in te zullen vullen. Bij de verdedigers en het middenveld is wat dat betreft niks raar, want een aantal spelers kunnen gewoon centraal èn aan de zijkanten uit te voeten en spelen daar ook weleens. Voor de rechtsbuiten positie heeft hij echter geen één èchte rechtsbuiten geselecteerd. Meerdink en Castelen zijn allebei afgevallen en alleen Kuyt en Babel zijn geselecteerd voor de rechtsbuiten positie en dat is in mijn ogen wel in strijd met hetgeen hij eerder gezegd heeft. Voor de rest is natuurlijk best uit te leggen, Kuyt heeft goed gepresteerd op rechtsbuiten in Oranje en Babel kan in een paar luttele minuten de hele wedstrijd omgooien. Bovendien kan je eventueel ook nog v. Persie rechtsbuiten laten voetballen en laten switchen met Robben. Hou je keuzes genoeg over, maar het blijft niet kloppen met wat hij in eerste instantie gezegd heeft te zullen doen. (Maar wat maakt het eigenlijk uit?)

Dan de kwestie Huntelaar. Los van de discussie of hij beter is voor de taak VoH, is het natuurlijk dè spits van de toekomst. Was het niet van Basten die is aangesteld voornamelijk voor succes op het EK 2008? En is het niet zo dat van Nistelrooy na dit WK zal stoppen als international? Is het dan met het EK 2008 niet best wel gewenst dat de eerste spits ervaring heeft op een groot toernooi? In mijn ogen had je om die redenen Huntelaar óók het voordeel van de twijfel kunnen geven, als breekijzer best inzetbaar als het nodig is en een prima ervaring voor de jongen ook al zou hij niet spelen..
Bazzemans is offline