Onderwerp: Formule 1 2006
Enkele bericht bekijken
Oud 10 September 2006, 23:04   #40
bartje518
Aachen TSV
 
bartje518's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 January 2002
Locatie: Friedrichshain
Berichten: 13.372
Stuur een bericht via MSN naar bartje518
Standaard

Helemaal mee eens, LexS! Maar aangezien Ferrari altijd al een wit voetje heeft gehad bij de FIA, en er niemand is die die gasten een halt toe roept (Max Mosley wordt steeds opnieuw gekozen omdat er geen andere kandidaat is) gaat het voortdurend ongestraft verder. Renault heeft met Briatore een man die wel een weerwoord geeft, maar je ziet wat het gevolg is; je wordt keihard genaaid. En als het één keer gebeurde, maar het gebeurt aan één stuk toe. Ik durf te veronderstellen dat met een neutrale wedstrijdleiding Alonso nu nog fier aan kop had gestaan.

Flavio Briatore:
Citaat:
Teambaas Flavio Briatore zei na de race: "Niemand is blij als er een motor stuk gaat, maar dat hoort nu eenmaal bij deze sport. Het wordt echter een probleem als de uitkomst van races en kampioenschappen niet door sportieve zaken wordt bepaald. Fernando deed het maximale om een goed resultaat neer te zetten vanaf zijn startplek. Hij had makkelijk op het podium kunnen komen. Het team leverde geweldig werk door hem met de pitstops voor Kubica te krijgen. Giancarlo reed ook een goede race. Zijn punten zullen erg belangrijk zijn voor het constructeurskampioenschap."
Fernando Alonso:
Citaat:
Fernando Alonso kende een dramatische GP van Italië. Eerst werd hem zijn vijfde startplaats ontnomen en vervolgens blies hij zijn motor op in derde positie. De Spanjaard is nog steeds woedend over de beslissing van de stewards.

"Ik vroeg meer van de motor omdat ik terug moest komen van de tiende plek," zei Alonso. "Ik denk dat slechts één procent van de mensen hier vandaag blij zal zijn. Zij die gisteren de race hebben beslist. Ik hoop dat ze lekker slapen, vannacht."

"In normale omstandigheden zijn we sneller. We waren sneller in Hongarije en Turkije en met de juiste banden hadden we daar moeten winnen. Ik denk dat we snel genoeg zijn," aldus de vastbesloten Spanjaard.
Nogmaals Alonso:
Citaat:
Regerend wereldkampioen Fernando Alonso heeft verontwaardigd gereageerd op de straf die hij na de kwalificatie voor de Italiaanse GP heeft gekregen. De Spanjaard zou Felipe Massa hebben opgehouden. De wedstrijdleiding schrapte daarom zijn drie snelste ronden, waarmee Alonso terugviel van de vijfde naar de tiende startpositie.


Alonso zei tegen verslaggevers in Monza: "Als dit iemand met opzet ophouden was, dan zullen voortaan veel problemen krijgen in de kwalificatie. Als dit iemand met opzet ophouden was, dan weet ik niet hoe we vandaag moeten racen. Ik hou van deze sport en ik hou van de fans die naar de races komen, maar ik beschouw de Formule 1 niet langer meer als een sport." Titelrivaal Michael Schumacher start de race vanaf de tweede positie en begint de wedstrijd dus met acht plekken voorsprong op Alonso.
Het zal me niks verbazen dat Alonso en Renault nog met terugwerkende kracht gestraft worden voor deze uitspraken. De heren zijn namelijk niet alleen zeer corrupt, maar hebben ook nog eens hele lange tenen..
__________________
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..
bartje518 is offline   Met citaat antwoorden