Onderwerp: Stellingenspel
Enkele bericht bekijken
Oud 19 November 2005, 11:20   #2
thali
architect of life
 
thali's Avatar
 
Geregistreerd op: 29 May 2004
Locatie: Belgica
Berichten: 7.713
Standaard

We gaan van de eerste keer de criminele toer op. (Wel een moeilijke stelling.)

Ik denk dat zoiets afhankelijk van de manier waarop het bewijsmateriaal verkregen is en hoe ze eraan zijn geraakt.
Ik geloof dat bewijsmateriaal dat gevonden wordt tijdens een huiszoeking zonder papier van de procureur (ofweetikveelwat), onder onrechtmatig valt?
Stel dat ik iets te verbergen zou hebben, dan zou ik het eigenlijk niet op prijs stellen dat de politie zonder dat papier mijn hele huis komt onderzoeken en ik zou dan zeker het argument aanhalen dat het onwettelijk is, als het tegen mij zou gebruikt worden.
Het is enerzijds wel moeilijk, want dit gaat in tegen de wetten van de privacy, waar iedereen wel gesteld op is en als de politie het recht heeft om die zomaar te schenden, denk ik dat er vaak onterecht gebruik van zal gemaakt worden. Als men nu een huis binnenvalt, is daar op voorhand toch al vrij goed over nagedacht, terwijl men met dit recht zomaar wanneer, bij gelijk wie een huiszoeking zou mogen doen.
Anderzijds denk ik dat het in sommige zaken wel veel verschil zou uitmaken, aangezien veel zaken gewoon verworpen worden wegens gebrek aan wettelijk verkregen bewijsmateriaal. Eén foto kan soms het verschil uitmaken en als die foto dan op de verkeerde wijze verkregen is, dan blijft de zaak onbeslist.
__________________
bombing for peace is like fucking for virginity
beauty booty killerqueen
thali is offline   Met citaat antwoorden