Onderwerp: Verhaal
Enkele bericht bekijken
Oud 10 December 2004, 13:36   #2
aefax
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

ik vind't zeker niet slecht, maar ik denk toch ook dat je er nog wat werk aan hebt, niet dat ik een expertschrijver ben ofzo, maar je vroeg om een mening, dus hier komt ie

ik denk dat je sommige passages en zinsconstructies best nog wat aanpast. Probeer geen gekunstelde zinnen te vormen en zorg ervoor dat je voegwoorden juist gebruikt. Spanning kan je opbouwen door korte zinnen te gebruiken en dat doe je goed, maar probeer er dan ook voor te zorgen dat de passages zelf niet te lang worden, want dan is het effect weg. Bouw op naar een hoogtepunt, maar ook niet de hele tijd. Soms kan je beter wat langere zinnen gebruiken om een situatie te omschrijven, aangezien er niet echt eenclimax volgt... Probeer je verhaal rond enkele grote hoogtepunten op te bouwen, i.p.v. het constant te laten "pieken". Soms kan je wat je in 2 zinnen verwoord net zo goed in 1 zin duidelijk maken. Maak het verhaal misschien iets korter en daardoor ook boeiender. Emoties omschrijven lukt je vrij aardig en je zoekt duidelijk naar kleurrijke adjectieven Ik moet zeggen,dat ik over het algemeen vrij geboeid, maar ik hou dan ook wel van kortverhaaltjes, ik schrijf er namelijk zelf af en toe ook wel eens eentje. Let ook een beetje op de vervoeging van sommige werkwoorden, vooral de voltooide deelwoorden zijn niet altijd correct en een aandachtig en veelvuldig lezer wil zich daar wel eens aan storen.

ik hoop dat je met mijn "raad" een beetje wijzer wordt, en hopelijk mogen we de rest van het verhaal binnekort nog verwachten!
  Met citaat antwoorden