Enkele bericht bekijken
Oud 16 March 2003, 16:43   #67
lieve colafles
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by PFP


Ik vind wel dat de VS als wereldmacht het "recht" heeft in te grijpen, omdat Saddam gewoon niet te vertrouwen is en ik vind het naief te denken dat hij nu wil ontwapenen.

Ik vind ook dat ze die andere landen zouden moeten aanpakken, daarom ben ik teleurgesteld dat de coalitie tegen het terorisme is afgebrokkeld. Ik had het persoonlijk wel zien zitten dat alle democratische landen in de wereld samen zouden werken en zo dit soort regimes te bestrijden. Ik denk namelijk dat je honger en onrecht in de wereld pas kan bestrijden als die regimes daar zijn gevallen. Tuurlijk ik weet ook dat de VS soms best wel hypocriet is.
ik vind dat de vs geen enkel recht heeft om in te grijpen en wel hierom:

Ik vind dat Amerika geen enkel recht van spreken heeft. Onder de vorige regering Buch/reagen en onder het beleid van Tacher heeft amerika in koeweit gezeten toen irak koeweit aanviel. Toen hebben ze de mensen in koeweit geen oplossingen geboden voor die oorlog en hebben ze daar voor hun eigen belang de mudjaheddins ingezet.. Irak hebben ze toen niet goed onder de duim genomen. Dat was het begin van Osama Bin Ladens eerste echt grote aanvallen op amerika omdat er in Koeweit en de landen daar in de buurt ongelovelijke onvrede over Amerika was ontstaan.. En terecht want Amerika deed geen flikker. Tuurlijk zijn terorristische aanslagen nooit goed.. maar Amerika had ze voor kunnen zijn door in een land zoals koeweit waar oorlog was, wel goed te functioneren en niet alleen te denken aan eigen belang..

Er zijn heel erg veel manieren om Saddam Hoesein af te zetten (er bestaat een kans dat deze al dood is gegaan in 1999 omdat hij ernstige lympfhe klierk.anker had en de oren van Saddam Hoessein voor 1999 niet overeenkomen met de oren van de Saddam Hoessein na 1999 en oren zijn net zoals vingerafdrukken bij iedermens ongelovelijk persoonlijk en niet na te maken..)
Maar tuurlijk moet Amerika alweer haar eigenbelang in het vaandel houden. Amerika heeft daar grootse olie inkomsten. Bovendien moet er toch iets als wraak gedaan worden tegen irak die toen het anti-amerika gevoel enorm heeft aangewakkerd en Osama bin Laden voor de eerste maar optrad... Maar de waarschijnlijke hoofdoorzaak waarom Amerika dit doet is omdat Amerika grootmacht wil blijven en dat landen als volgelingen achter haar staan.

Ik kan je voorspellen (ja zelfs een leek als ik) dat door deze oorlog die Amerika in petto heeft. Het anti-Amerika gevoel nogmaals zal versterken en er zeker weten aanslagen zullen volgen. Handelen uit eigen belang wordt altijd beloond met een wederdienst van groter formaat..

Tuurlijk ben ik het er mee eens dat Saddam Hoessein daar weg moet want hij zit daar ongelovelijk op de verkeerde plek.. maar er zijn echter meer manieren dan een oorlog om hem daar weg te krijgen.. En ik denk dat het een slechte zet is amerika als grootmacht in te zetten als "bemiddelaar" aangezien het anti-amerika gevoel in Irak erg aanwezig is...


maar goed Bush kijkt niet in de toekomst.. Bush graaft zijn eigen grafkuil alvast
er zal zeker een vergeldings actie komen op deze oorlog..

(Dit is een quote van mezelf van een andere site.. )
  Met citaat antwoorden