Enkele bericht bekijken
Oud 9 June 2005, 10:25   #85
Tyskie
Lid
 
Tyskie's Avatar
 
Geregistreerd op: 8 March 2002
Locatie: Rhoon
Berichten: 8.827
Standaard

Als ik het elftal dat ik gister zag inventariseer dan vrees ik dat het door de mand valt tegen betere teams...
Natuurlijk ontbraken er de nodige spelers, maar het is voor Nederland te hopen dat van Nistelrooy zijn topvorm volgend jaar hervindt en dat Robben heel blijft. Verder zou het niet vervelend zijn als Davids weer op topniveau aan voetballen toekomt en hopelijk ontwikkelt van Bommel zich dusdanig door dat hij het volgend jaar wel waarmaakt in Oranje.
Dan staat er voorin en op het middenveld wel een basis met kwaliteit en karakter... Want met alle respect voor Landzaat, formidabele voetballer, maar bij hem ontbreekt iets waarmee hij het elftal op sleeptouw kan nemen. In een goed draaiend elftal altijd een meerwaarde, maar als het niet loopt geeft hij niet thuis heb ik het idee.

Achterin hebben we grotere problemen. Sar wordt steeds beter, daar maak ik me niet zoveel zorgen over (hoewel, als hij geblesseerd wegvalt...). Met Gio hebben we een linksback die eigenlijk iets te vaak foutjes maakt, maar zich over het algemeen wel staande weet te houden. Verder staan normaliter Boulahrouz, Matthijsen en Kromkamp daar. Drie spelers die het dit jaar gewoon goed hebben gedaan, maar hoe gaan ze zich ontwikkelen? Presteren die AZ'ers volgend jaar onder van Gaal weer op het niveau dat ze dit jaar hebben laten zien? Of valt het allemaal terug naar het niveau voordat Adriaanse kwam? In dat laatste geval heeft van Basten een groot probleem. Hetzelfde geldt voor Boulahrouz. Wat als hij toch tegenvalt volgend seizoen? Want wat staat erachter.. Vlaar, Lucius, Opdam en Heitinga? Jongens voor wie precies hetzelfde geldt. Ooijer en Bouma brengen wel wat meer ervaring met zich mee, maar zijn ook geen toppers, maar die worden dus niet eens opgeroepen. We missen achterin een topper die de defensie naar zijn hand kan zetten.

Als het allemaal goed uitvalt, kan de zomer van 2006 leuk worden voor Oranjegezinden, maar ik vrees ervoor... Maar van Basten heeft tot nu toe alle geluk aan zijn kont hangen en dat is bepaald niet onbelangrijk in het voetbal!
__________________
"Groetjes terug."
Tyskie is offline   Met citaat antwoorden