Enkele bericht bekijken
Oud 22 January 2004, 20:55   #73
maupstar
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Ik heb ook de gehele wedstrijd gezien(canal+). Mag ik dan wel oordelen .

Het was voor rust idd echt verschrikkelijk dramatisch spel wat Ajax vertoonde. Alles ging mis en het leek wel of ik in de 1e helft naar een amateurploeg aan het kijken was. Daar komt bij dat Roda erg compact speelde en dus de ruimtes erg klein hield. Als je dan als Ajax zijnde de balcirculatie onwijs laag houdt en de simpelste passjes (bv Sonck op Grygera ) verknalt speel je Roda thuis echt niet uit elkaar. Roda kwam zeker verdiend op voorsprong, ook al was het een blunder van Ajax zelf waardoor Roda hun enige doelpunt kon scoren. Ze misten een aantal kansen waardoor ze zelf, het betere spel niet konden omzetten in een grotere voorsprong. Anastasiou had wat Bart zegt idd nog 2 goede mogelijkheden om tot een scoringskans te komen. Volgens jou werd hij 2 keer onterecht afgefloten. Bij de de 1ste stond hij toch echt buitenspel hoor Bart. Yannis zat later zelfs nog te schelden naar de afgever (Filipovic ?) dat hij de bal eerder had moeten spelen, maar goed misschien keek je vanuit een vage richting in het stadion waardoor het niet buitenspel leek ofzo.Bij de 2de stond hij idd niet buitenspel, alleen gaf hij wel een klein zetje in de rug(volgens mij bij SQD) voordat hij vertrok. Dit werd dus terecht afgefloten door Jol.
Over Jol kan er lang en breed geluld, maar hij floot gewoon in het voordeel van Ajax. Ik zie Sikora nog een bijna gele kaart waardig overtreding maken en Jol doet niks, zelfs geen fluijte. Vijf seconde later maakt Van Dessel een soortgelijke overtreding die minder erg oogt en Jol fluit wel. Resultaat een vrije trap net buiten de 16 voor Ajax. Wat dat betreft geef ik Bart gelijk dat Roda benadeeld omdat Jol ook nog is gewoonweg vaker Roda ophield dan Ajax. Alleen Bart vergeet er wel bij te vermelden dat Jol dat zeker ook meerdere malen onterecht deed bij Sneijder, vdVaart en 2 keer de opkomende O'brien. Ik denk dat je iets te makkelijk het Jol verwijt dat Roda niet meer gescoord heeft. Je zegt dat élke aanval vroegtijdig is afgekapt. Hoe kunnen ze Ajax dan van de mat spelen. Dus dat klopt al niet Maar ff serieus.Ik heb Roda toch redelijk vaak met mooie combo's de 16 zien halen alleen hebben ze het zelf niet afgemaakt. En een 4-0 voor Roda als Jol niet zo raar deed??? Volgens mij had je dan je ogen even dicht toen Sonck de bal op de lat kopte van 4 meter, of toen De Ridder van 5 meter afstand met gemak had kunnen scoren nadat hij zichzelf had vrijgespeeld midden in de Roda verdediging en uiteraard ook tijdens de 1-1 en 1-2.

Ik begrijp je verwijten richting Jol alleen moet je het niet overdrijven. Roda speelde de 1e helft gewoon beter en had meer kansen kunnen krijgen als Jol wat minder vaak het spel van Roda had opgehouden. Maar de vraag is of ze die extra gekregen kansen dan wel hadden benut? Het is ze gister iig niet gelukt met de kansen die ze toch echt wel gekregen hebben, uitgezonderd het doelpunt van Yannis die ontstond uit een blunder van Ajax

Laatst aangepast door maupstar : 22 January 2004 om 20:57
  Met citaat antwoorden