Enkele bericht bekijken
Oud 23 July 2006, 19:08   #2
AMF
Super Lid
 
AMF's Avatar
 
Geregistreerd op: 23 December 2002
Locatie: Utrecht
Berichten: 8.609
Standaard

Het commentaar van Dunja:

Proza

Het rugzakje:

Ik heb het met kriebels in mijn buik gelezen. Op zich in het geen origineel onderwerp, maar aan de andere kant toch ook wel. Je kunt de angst mooi uitdrukken. En dat het meisje steun vindt aan haar rugzak vind ik mooi gedaan. Het is ook een mooie openingszin. En dat later pas bekend werd wat er was gebeurd. Even was ik ook bang dat het niet goed zou aflopen, maar gelukkig is dat wel gebeurd. J Het is ook mooi dat je er een betekenis in meeneemt. Hoe erg kindermishandeling is. Het is vooral mooi dat je het woord mishandeling of iets in die trend nooit hebt genoemd. Dat is echt een verhaal schrijven. Verder geen schrijffouten. Ik zat echt in het verhaal.

Naamloze inzending:

Ik vond de opening mooi. Het is ook leuk gedaan dat het vanuit de persoon werd verteld. En het verhaal is vooral erg origineel. Het begon heel serieus. Maar daarna werd het wat meer fantasie. Ik vond het wel jammer. En opeens sloeg ze een verpleegster neer. Er had wat meer emotie in gekund. Het was ook een beetje kort. Verder ook geen schrijffouten volgens mij. Een mooi en origineel verhaal. Maar denk eraan dat je het de volgende keer wat uitgebreider doet.

De brief op de keukentafel:

Een mooi verhaal. Ik heb het met veel plezier gelezen. Het onderwerp is heel erg origineel. Heel leuk bedacht. Ook de naam. Die paste er erg goed bij. Je hebt het geheel ook mooi beschreven. En dit verhaal is ook vanuit de persoon zelf. Ik heb er verder niet veel op aan te merken. Ook geen schrijffouten. Het verhaal liep lekker. Mooi gedaan!

Groene ogen:

Het was een hartstikke spannend verhaal. Echt mooi beschreven. Ik zat er helemaal in. Soms raakte ik wel in de war. Want er waren veel verschillende namen. Maar dat maakte verder niet veel uit. Ik heb wel één schrijffoutje ontdekt:
Quote: Lisa keek om naar de anderen, al zag ze heen haast niet.
Het leek mij dat dat hen moest zijn.
Verder vond ik het spannend. Vooral dat stukje met die groene ogen. En de meiden hadden soms ook bijnaampjes voor elkaar. Dat vond ik heel leuk. Mooi verhaal. Leuk bedacht.

Ik heb alle verhalen met plezier gelezen, maar ik heb toch De brief op de keukentafel uitgekozen.

Poëzie

Naamloze inzending 1:

Ik heb het met plezier gelezen. De tweede zin rijmt steeds. Dat klinkt mooi. Het heeft ook een mooie betekenis. Ik moest het wel even goed doorlezen voordat ik het begreep, maar dat is het mooie van een gedicht. De slotzin begreep ik eerst niet. Maar naar een paar keer doorlezen zag ik het verband naar de beginzin. Mooi gedaan. Ook geen schrijffouten. Ik vind het een knap stukje.

Naamloze inzending 2:

Dit heb ik ook weer met plezier gelezen. Het rijmt allemaal ook heel goed. Het heeft volgens mij wel een diepe en oprechte betekenis. Ook weer nadat ik het goed had doorgelezen begreep ik het. Goed gedaan. Toen ik het snel las en zag dat het over sporten ging nam ik het niet zo serieus. Maar toen ik het goed doorlas was het toch een mooi gedicht. Ik vind het wel jammer dat je geen punten, hoofdletters en komma’s hebt gebruikt. Verder geen schrijffouten. Een mooi gedicht dus.

Hoe alles stopt:

Dit gedicht heb ik weer met plezier gelezen. Ik moest het ook een paar keer doorlezen voor ik Het snapte. Je hebt het heel mooi verwoord. Dat eerst was hoe de man zich voelt en dat de vrouw. Maar op een gegeven moment zei je dit:
Quote: Hij houdt haar vast
Om nooit los te laten
Terwijl zij zegt: Gast
Ik ga je verlaten
Bij dat gast moest ik wel even lachen. Maar dat hoort volgens mij niet echt in het gedicht. En jammer dat de man op het laatst zelfmoord pleegt. Op zich kan dat mooi zijn in een gedicht, maar hier vind ik het toch niet… Niet echt mijn stijl. Verder heb je jammer genoeg ook geen punten en komma’s gebruikt. Geen schrijffouten. Het blijft een mooi gedicht.

Ik moet toch zeggen dat mijn stem naar naamloze inzending 1 gaat.
Verder moet ik nog even kwijt dat alle gedichten er professioneel uitzagen.
__________________
Uw advertentie hier?
AMF is offline