Onderwerp: gelovig ? waarom ?
Enkele bericht bekijken
Oud 4 July 2005, 19:00   #21
Joeltja
just myself
 
Joeltja's Avatar
 
Geregistreerd op: 14 October 2004
Locatie: Lunteren
Berichten: 632
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Evel3
Precies wat ik er ook van vind. Ik kan het niet beter zeggen.
Het is zoals Tyskie het zegt, de Egyptenaren bv. hadden bv. Hapi, de god van de Nijl(die noemde toch zo denk ik, als ik mijn les nog ken )Ze dachten dat door die god de Nijl ieder jaar overstroomde, terwijl het gewoon kwam dat aan de oorsprong van de Nijl in de zomer, het ijs smolt, en daardoor de rivier overstroomde.
Vroeger kon men allerlei natuurverschijnselen niet verklaren, en verzonnen er dan maar een god bij. Nu is het gewoon stom, dat ze van die onozele dingetjes niet konden verklaren.
Ik weet zeker dat binnen zoveel jaar de wetenschap zo ver gevorderd is, dat men weer nieuwe dingen kan verklaren, waar nu wetenschappers hun hoofd over breken. Dan gaan de mensen het ook stom vinden dat wij sommige dingen nu niet kunnen verklaren.

En zoals ik al zei, ik kan mij volledig vinden in de theorie van Tyskie, er niets van wat ik hierin heb gelezen waar ik niet akkoord mee ben.
dus jij denk werkelijk dat de wetenschap ooit alles zou kunnen ontrafelen...

dat is dus 1 van de dingen die ik al helemaal niet geloof, er zijn zo vreselijk veel dingen die de mens nooit te weten zal komen.

hoe moet alles ontstaan zijn zonder dat iemand erover nagedacht heeft? als die kleine dingen, alles is zo mooi, klopt allemaal perfect. daar moet iemand achter zitten, en niet zomaar iemand...

Ik geloof echt in God, maar kvind het vreselijk moeilijk om uit te leggen waarom.
__________________
If you could be everything you want to be...
Would you complain that it came to you to easy?
Joeltja is offline   Met citaat antwoorden