Onderwerp: anorexia
Enkele bericht bekijken
Oud 17 August 2003, 09:08   #11
LightMyMatch
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard Re: anorexia

Citaat:
Originally posted by zotte rebecca
thuis maken ze geregeld de opmerking dat ik te weinig eet, dat ik te mager ben enzo... ik ben nochtans met mijn 1.76m en 56kg niet echt mager denk ik. ik wil dan ook vermageren. alleen lukt het me niet echt...
als je zegt dat je wilt afvallen, terwijl je al vrij dun bent... dan denk ik dat je niet goed bezig bent..

Je moet niet teveel waarde hechten aan je uiterlijk. Ik heb dat best een tijdje gedaan (ik ben nog steeds blij dat ik met m'n eetpatroon niet de verkeerde kant op ben gegaan, t scheelde niet zo veel meer). Ik vond mezelf ook altijd te dik (maar ik ben 1.74 en weeg 75, dus dat is natuurlijk een ander verhaal) maar ik werd er depressief van, en daardoor ging ik weer veel eten (dat noem je een emotionele eter ofzo ) Zo ga je natuurlijk net de andere kant op. Ik voelde me ook altijd schuldig als ik gegeten had, en heb er vaak over gedacht om het terug eruit te gooien. Ik kon mezelf hiervan weerhouden omdat ik bang was dat ik echt hulp zou moeten zoeken. Afijn, aan dit verhaal heb je ook niet veel...

maar voel je je eigenlijk schuldig als je eet?

  Met citaat antwoorden