Enkele bericht bekijken
Oud 28 March 2010, 19:58   #106
Joey1994
Rode
 
Joey1994's Avatar
 
Geregistreerd op: 25 March 2010
Berichten: 317
Stuur een bericht via MSN naar Joey1994
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door MirrorMonster Bekijk Bericht
Ik heb ook geschiedenisles gehad en heb over het communisme gelezen daar. Het hele idee gelijkheid is een leuk streven, maar zal nooit bereikt worden en ik vind mensen ook niet gelijk. De een heeft nu eenmaal meer talenten dan de ander, is intelligenter, heeft meer inzet en motivatie. Een land waarin iedereen gelijk is, wordt een grijs en saai land. We moeten blij zijn variatie in de mensen, blij zijn dat er prestatiedruk is, het motiveert de mensen en zorgt ervoor dat ze bezig zijn. In de voormalige SU bedachten ze gewoon de meest belachelijke baantjes voor mensen, omdat er eigenlijk geen werk was, maar die mensen toch werk moesten hebben. Belachelijk in my opinion. Maar goed als ik doorga met het opnoemen van de nadelen van het communisme zit ik hier nog wel een paar uurtjes, wat zonde zou zijn, want er is een leuke film op.
Ik begrijp je volkomen. Heb je ooit al eens het Communistisch Manifesto gelezen?
http://www.marxists.org/nederlands/m...anifest/CM.pdf Ik kan het je erg aanraden want je leert er veel van.
Je leerkracht heeft je waarschijnlijk niet alles over vertelt. Meestal een eenzijdig verhaal. Mijn ideaal is natuurlijk het 'Communisme' aangezien de aard van de mens hebzuchtig en egoïstisch is is dit praktisch onhaalbaar. Daarom sta ik ook voor het Wetenschappelijke Communisme met Marxistische/Leninistische invloeden.
__________________
Ek wil jou he.
Joey1994 is offline   Met citaat antwoorden