Onderwerp: Pepperspray
Enkele bericht bekijken
Oud 28 June 2005, 10:57   #5
thali
architect of life
 
thali's Avatar
 
Geregistreerd op: 29 May 2004
Locatie: Belgica
Berichten: 7.713
Standaard

Laatst was hier in België ook iets over in het nieuws:
Citaat:
Werkstraf voor leegspuiten van busje pepperspray
wo 25/05/05 - De correctionele rechtbank van Kortrijk heeft twee twintigers veroordeeld tot een werkstraf van 150 uur omdat ze op een fuif in Izegem een busje pepperspray hadden leeggespoten.


Eind 2003 hadden ze op een fuif van het Rode Kruis ruzie gemaakt en een busje pepperspray leeggespoten. De zaal met zo'n duizend aanwezigen moest worden ontruimd en het medisch rampenplan werd afgekondigd.

Zeventien jongeren werden opgenomen in het ziekenhuis. De advocaat van de jongeren had de vrijspraak gevraagd, maar daarvoor vond de rechter de feiten te ernstig.

De rechter hield wel rekening met de jeugdige leeftijd van de verdachten en hun blanco strafblad. Met een werkstraf wil hij de twee jongeren wel op hun verantwoordelijkheid wijzen.
Bron.
Hmm... ik dacht dat er een recentere gebeurtenis was ook...

Zoals not-known al zei: er zou (te) veel misbruik van gemaakt worden.
Oké, als meisje alleen over straat lopen als het donker is, is beangstigend. Zeker als je door een zgn. onveilige buurt moet, maar er zijn tal van andere mogelijkheden om veilig thuis te geraken.
Bovendien stel ik me wel eens de vraag of je werkelijk de tijd zou hebben om naar de pepperspray of wat dan ook in je tas te grijpen. Het is een kwestie van seconden en ik denk niet dat je in paniek die echt gaat benuttigen...
__________________
bombing for peace is like fucking for virginity
beauty booty killerqueen
thali is offline   Met citaat antwoorden