Enkele bericht bekijken
Oud 5 November 2007, 10:12   #182
Astrada
Lid
 
Geregistreerd op: 19 March 2007
Berichten: 82
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door fresh Bekijk Bericht
Astrada,

Ik word behoorlijk kriebelig van jouw teksten over Adhd. Verzonnen ziekte, blablablablabla. Je zou het zelf eens moeten hebben en moeten weten wat Methylfenidaat houdende medicijnen voor een uitkomst kunnen bieden.

Ik heb niet de moeite genomen om de gehele history van deze discussie door te lezen, maar je eerste post zegt mij al meer dan genoeg.
Die medicijnen hebben tijdelijke voordelen dat ontken ik niet, op de lange termijn is er echter altijd een prijs.
Lichamelijke of geestelijke verdovingen met drugs zijn nooit blijvend of zonder gevolgen.

En met "een verzonnen ziekte" bedoel ik precies zo als het er staat, maar dat wil natuurlijk niet zeggen dat er geen geestelijke problemen bestaan.
Iemand kan best wel heel druk zijn of een concentratiestoornis hebben door bepaalde (verklaarbare) factoren. bijv door drugs, eetpatroon, leefpatroon etc.
Maar dit gedrag heeft helemaal niets met een "geestelijke stoornis" te maken.
Iemand is niet ziek omdat ie druk is, een psychiater noemt hem ziek en daar houd de wetenschap op. Het is zijn persoonlijke wetenschap, of beter gezegd: zijn theorie.
Astrada is offline