Enkele bericht bekijken
Oud 12 April 2006, 14:42   #36
PFP
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bazzemans
Ik vind dit weer zo'n typisch voorbeeld van hoe dramatisch het gesteld is met de Nederlandse politiek. Het gaat zo weinig om inhoud en zoveel over het op de vingers tikken van mensen die uitspraken doen. Ons stelsel is zo opgesteld dat als je in de kamer zit je moet stemmen over wetsvoorstellen e.d. Balkenende heeft destrijds tegen gestemd, mag hij dat nu (omdat hij minister-president is) niet meer zeggen? Moet de minister-president het overal helemaal mee eens zijn?
Het is nooit anders geweest, inde jaren 90 werd er bijvoorbeeld aan de lopende band mensen racisme verweten als ze ook maar enige kritiek hadden op de multiculturele samenleving.

In dit geval vind ik de kritiek echter terecht, de MP is onze eerste man en hij moet de vrijheden van Nederland verdedigen en zeker niet afvallen in het buitenland wanneer er extreem conservatieve moslims om zijn mening vragen over bijvoorbeeld het homohuwelijk, want hij geeft ze indirect gelijk dat het homohuwelijk zorgt voor normvervaging.

Klinkt cliche maar de mp is er voor iedere Nederlander en ik zou me in de steek gelaten voelen als getrouwde homo.
  Met citaat antwoorden