Enkele bericht bekijken
Oud 18 July 2003, 11:17   #18
maupstar
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by bartje518


In de Formule 1 spelen namelijk meer belangen een rol. Namelijk de autofabrikanten. Je kunt niet iedereen dezelfde auto geven. Wat is er dan nog interessant voor Mercedes, Fiat (Ferrari), Jaguar (Ford), BMW enzovoorts? Ook tussen hen is competitie, het constructeurskampioenschap. Wil je iedereen in dezelfde wagen stoppen, dan kun je de Formule 1 net zo goed opheffen. Dan is er commercieel namelijk geen bal meer aan. En zo moet het ook blijven

tuurlijk geef ik jou ook gelijk in het is ook niet te doen, je kan niet elke rijder indezelfde auto zetten.

maar al die verschillen qwa moter,chassis en zelfs het rijden op verschillende banden geeft aan dat het een oneerlijke strijd is voor de titel "BESTE!!!!! rijder.

is toch logisch zet 2 hardlopers naast elkaar en 2 f1 wagens met een rijder er in

bij welke strijd kan je zien wie het beste is..... precies

geef jou trouwens helemaal gelijk over het feit hoe beter je bent hoe langer je rijd des te vaker je promoveert en in een beter team komt te rijden, maar dat maakt iemand niet per direct beter dan een ander.
als ik ergens nieuw kom werken wil niet zeggen dat iemand die er al 20 jaar werkt beter is dan mij. hij kan misschien meer ervaring hebben maar ik meer talent of doorzettingsvermogen, wat ook zwaar telt.



Citaat:
Originally posted by bartje518




Het valt ook best te vergelijken met de Tour de France. Roberto Heras, in de ploeg van Armstrong, mag in feite niet voor eigen kansen rijden. Hij moet knechten voor Armstrong. Hij heeft niet de mogelijkheid zélf volle bak te rijden, en kan daarna welliswaar roepen: ik was de beste, maar Lance wint de Tour! Wie weet kan een jongen als Tyler Hamilton, of iemand anders, met een net zo goede ploeg als Armstrong om zich heen ook wel de Tour winnen, maar die ploeg heeft ie niet. Die worden er stuk voor stuk afgereden wanneer US Postal zich op kop zet. Laat een coureur echter dit jaar zien dat hij in ieder geval wel goed meekan, wie weet trekt een topploeg hem daarna aan, en kan hij daar wél de juiste mensen om zich heen krijgen. Want winnaar van de Tour word je niet alleen, wereldkampioen F1 ook niet.

ik snap die vergelijkingen van jou niet echt hoor.

als armstrong nu de tour wint is hij geen wereldkampioen. of een tyeler hamilton met WEL een goede ploeg is ook geen wereldkampioen, maar alleen winnaar van de tour de france

natuurlijk heeft lance armstrong knechten nodig zoals roberto heras. maar diezelfde heras kan in WERELDbekerwedstrijden voor zichzelf rijden en niet voor armstrong (iedereen weet dat armstrong alleen voor de tour de france rijd) en kan dus WERELDkampioen worden na meerdere wedstrijden.

je hoort mij ook niet zeggen dat je bij de tour wel kan zien dat dat de beste rijder is en die 2de (dus wereldkampioen en vice wereldkampioen) omdat er inderdaad geknecht word
dit kan je volgens mij beter zien bij de wereldbekerwedstrijden, natuurlijk word ook daar voor elkaar geknecht, maar ik ben er van overtuigd dat je na een heel seizoen goed kan zien dat de 1 beter is dan de ander (ook hier geld voor, ze rijden allemaal op een duur fietske)
Het is wel zo dat bij wielrennen de ene ploeg meer geld heeft en bv meer in de windtunnel heeft kunnen staan om zo te testen op dynamica, maar goed dat soort verschillen (qwa geld) zal je altijd blijven houden. alleen vind ik het verschil bij de f1 iets groter dan bij wielrennen

Citaat:
Originally posted by bartje518

Roberto Heras, in de ploeg van Armstrong, mag in feite niet voor eigen kansen rijden. Hij moet knechten voor Armstrong. Hij heeft niet de mogelijkheid zélf volle bak te rijden, en kan daarna welliswaar roepen: ik was de beste, maar Lance wint de Tour!
neem aan de beste rijder (gene met de meeste kans om winnaar te worden van de tour, ook in de ogen van de ploeg/org.) de terechte kopman is.

Laatst aangepast door maupstar : 18 July 2003 om 11:27
  Met citaat antwoorden