Enkele bericht bekijken
Oud 6 February 2007, 14:42   #86
Bon
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door Nonexistinghero Bekijk Bericht
Ik ben van mening dat zodra een ei bevrucht is dat dan een leven van start gaat. Je 'moet' het op een onnatuurlijke wijze verwijderen, wat dus betekend dat je een moord pleegt/laat plegen. Want als je het niet doet dan wordt het toch wel geboren (afgezien van die vrouwen die een miskraam krijgen).
Ben ik het ook mee eens, dat eerste zinnetje. Maar om nou een abortus gelijk als moord aan te schrijven gaat mij te ver.
Maargoed, dit is een punt van discussie waar ik geen zin in heb omdat het echt puur om je mening gaat. Waar ik het bij de rest niet helemaal mee eens ben!

Citaat:
Origineel gepost door Nonexistinghero
Als je neukt en er vanuit gaat dat je geen kind krijgt is dat toch al onverantwoordelijk. De meeste kinderen van die leeftijd houden nog bijna nergens rekening mee. Vroeger waren ze veel verantwoordelijker.
Die eerste zin ben ik het absoluut niet mee eens. Dus iedereen die sex heeft en geen kind wil ( Een groot deel, want je neukt niet elke keer om een kind te verwekken ) is onverantwoordelijk? Dit zul je (hopelijk) niet bedoelen.
Je loopt toch ook op straat om er vanuit te gaan dat je niet door een crimineel overhoop geknalt wordt? Ben je dan ook onverantwoor?

Vroeger waren ze verantwoordelijker? Ligt eraan op welk gebied. Ik denk het wel ja, omdat je toen in je eentje voor meer dingen moest zorgen. Neem bijvoorbeeld op de werkvloer, alles is nu een onderdeel van een onderdeel. Dat was vroeger minder. Je werd vroeger ook meer gepusht op het zorg dragen van grote plichten (werkgebied heb ik t nu ff over)


Citaat:
Origineel gepost door Nonexistinghero
En je moet op jonge leeftijd volwassen zijn in deze tijd? Kom toch op! Mensen worden steeds onvolwassener en onpersoonlijker. Steeds meer dingen die je doet hebben steeds minder gevolgen. Nu kun je kinderen laten verwijderen en in de toekomst zal zelfs een kogel door je hoofd jagen niet meer helpen want ze helpen je er toch weer bovenop, en jij noemt dat verantwoordelijk?
Zeker wordt van je verwacht dat je in deze tijd al vroeg volwassen bent! (misschien begreep je me verkeerd, ik ben het er NIET mee eens, maar het gebeurd 100%)

Citaat:
Origineel gepost door Nonexistinghero
En dat constante uit elkaar splitsen van de opleidingen doen ze omdat ze niet willen dat mensen brede kennis krijgen, maar liever hebben dat ze alleen maar kennis hebben wat ze nodig hebben voor hun vak. Ohja, en dan willen ze ook nog eens dat de jongeren nog meer gaan werken en meer stage lopen, wat dus nog minder school betekend.
Stages vind ik goed. Daar leer je verschrikkelijk veel van. Dit is veranderd ja met vroeger, maar dit vind ik goed!

Citaat:
Origineel gepost door Nonexistinghero
Toen m'n ouders nog jong waren was 't vrij normaal om rond je 17/18e ontmaagd te worden. Toen ik 16/17 was, was het ook vrij normaal om rond die leeftijd (16/17) ontmaagd te worden. Dat is 1 jaar jonger in zo'n 30 jaar tijd. Nu is het vrij normaal om rond je 14/15e ontmaagd te worden. Dat is al 2 jaar daling in niet meer dan 5 jaar.
ik vind dit een beejte appels met peren vergelijken...
  Met citaat antwoorden