Onderwerp: leuke opleidingen?
Enkele bericht bekijken
Oud 27 September 2010, 14:12   #27
PeterV
Lid
 
PeterV's Avatar
 
Geregistreerd op: 9 September 2010
Locatie: Haarlem
Berichten: 59
Standaard

wat een gekke reacties weer. In ieder geval denk ik dat als je enige passie nu Anime en het land Japan is, je dus iets moet zoeken waarmee je met Japan en de Japanse cultuur in contact kan komen. Aangezien het je aan creatieve talenten ontbreekt zul je het misschien in andere richtingen moeten zoeken.

Ten eerste is er toerisme. Je kunt toerisme studeren en daarmee na een flinke cursus Japans misschien in Japan aan de slag, persoonlijk denk ik dat dit een redelijk lange weg is.

Ten tweede kun je iets commercieels studeren met een internationale focus. Bijvoorbeeld International Business and Management Studies (in het Engels), International Business and Languages (In het Nederlands) of Bedrijfseconomie.
Met deze opleidingen heb je vaak de mogelijkheid een Erasmus uitwisselingprogramma te volgen. Op die manier kan je in je derde studiejaar al voor een half jaar (soms zelfs een jaar) naar Japan bijvoorbeeld. Moet je wel even de juiste school uitzoeken die contacten heeft met Japan.

Als laatste kan ik mij bedenken om bijvoorbeeld eens te kijken naar de website van het Ministerie van Buitenlandse zaken en daar op te zoeken wat de Nederlandse Ambassade in Tokio voor mensen nodig heeft. Kijk naar de eisen en opleidingen die er gevraagd worden en zie of er iets bijzit dat jouw zou kunnen interesseren of waar je goed in zou kunnen zijn.

Ik weet niet welk niveau MBO je nu studeert, maar als je niveau 3/4 doet kan je denk ik het beste je opleiding afmaken zodat je kan doorstromen naar een HBO opleiding, maar in ieder geval een papiertje in je zak heb waarmee je naar het HBO kan en een baan vinden kan. Als je goed bent in Engels is International Business and Management Studies wel redelijk breed georienteerd dus dan lig je niet persee vast voor een bepaalde functie als je het allemaal nog niet zo goed weet.

Persoonlijk denk ik dat als je gemotiveerd bent door de drang om naar Japan te gaan je ook gemotiveerd zal zijn voor de studie die je daar kan brengen.

Succes ermee
PeterV is offline   Met citaat antwoorden