Enkele bericht bekijken
Oud 31 January 2003, 09:28   #56
anemic
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by Assasin


Een falend systeem van wat ? Straffen, educatie of nog iets anders?

Falend systeem van justitie.



Dat ligt er maar net aan, als het een kind is en met opzet: ja dan zeker. Een uit de hand gelopen vechtpartij, nee dan niet.

Oja en waar leg jij de grens dan? Iemand met 15 moorden krijgt dezelfde straf als iemand met 1 moord?



Waar baseer je dat op? Als dat in andere landen zo gebeurt hoeft dat in de NL niet zo duur te zijn.

Ik weet niet waar ik dat vandaan heb maar als ik de bron vind zal JIJ het zeker te lezen krijgen.



Het zal echt geen pretje zijn in de gevangenis, maar zolang ze per persoon een eigen kamer hebben en een tv (ook al betalen ze die zelf) en eigen geld verdienen is de gevangenis in nederland ,naar mijn mening, nog niet gevangenis genoeg

nee he, ik denk dat als jij een DIEFSTAL gedaan hebt en je wordt zo behandeld als je in een etiopische cel behandeld wordt dat je dan wel anders kraait. mensen zitten ook voor DAT soort delicten in de cel. En staat er niet in de grondwet ''recht op gelijke behandeling'' (Art.1 GW) Als je het daar niet mee eens bent zal ik maar verhuizen, want dat is niet iets dat veranderd gaat worden in nederland.



Precies de reden dat ik voor ben.

oja en als je er nou eens achter komt dat het iemand was die het niet gedaan heeft. Om maar een voorbeeld te noemen, Green Mile gezien? Dat gebeurd ook. En dan vind jij het een goede reden dat het onherroepelijk is?

Waar baseer jij dat op?
Omdat meer landen de doodstraf AFSCHAFFEN dan INVOEREN. We leven niet meer in de middeleeuwen. Het aantal excecuties is gedaald sinds de Middeleeuwen en stop gezet toen de doodstraf verboden werd. Wil je dan ook dat je hand eraf gehakt wordt als je een keer een fiets steelt? Dat komt volgens mij ook uit die tijd..

Waarom?
Dat is dus gewoon een domme vraag. Ooit gehoord van het gezegde ''oog om oog, tand om tand ''. Als jij het hier mee eens bent is dat jou zaak, maar je daalt dus wel tot hetzelfde niveau als de dader als jij HEM/HAAR doodmaakt omdat HIJ/ZIJ een ander doodgemaakt heeft.


Dat hadden ze dat maar eerder moeten bedenken voordat ze iemand het leven beroofdden.

Spijt is iets heel normaals.
  Met citaat antwoorden