Onderwerp: Geloof jij in god?
Enkele bericht bekijken
Oud 6 June 2010, 13:32   #371
monkey d luffy
Lid
 
Geregistreerd op: 23 April 2010
Berichten: 143
Standaard

ja ik geloof in god en waarom zal ik nu uitlegen
Geloof is de verzekerde verwachting van dingen waarop wordt gehoopt, de duidelijke demonstratie van werkelijkheden die echter niet worden gezien

bewijst het bestaan van goddeloosheid en lijden dat er geen god is ?
ik heb een hier een voorbeeld bewijst het feit dat er messen gebruikt zijn om moorden te plegen dat niemand ze ontworpen heeft ?
in oorlogstijd worden er straalvliegtuigen gebruikt om bommen af te werpen bewijst dat dit dat die vliegtuigen geen ontwerper hebben gehad ?
of is het veeleer de manier waarop ze worden gebruikt ?
god heeft mensen niet goed of slecht gemaakt hij heeft ze een vrije wil gegeven
oja en de natuurrampen werden al in de bijbel voorzegd dat ze in deze tijd meer zouden voorkomen

dit komt uit de bijbel
En Jezus gaf hun ten antwoord: „Past op dat niemand U misleidt *want velen zullen komen op basis van mijn naam en zeggen: ’Ik ben de Christus’, en zij zullen velen misleiden. *GIJ zult horen van oorlogen en berichten van oorlogen; ziet toe dat GIJ niet wordt verschrikt. Want deze dingen moeten geschieden, maar het einde is er nog niet.
*Want natie zal tegen natie opstaan en koninkrijk tegen koninkrijk, en er zullen in de ene plaats na de andere voedseltekorten en aardbevingen zijn. *Al deze dingen zijn een begin van weeën der benauwdheid

natuurlijk kan god de duivel stopen maar dat kan ik ook verklaren

dit komt ook uit de bijbel want ik laat de bijbel natuurlijk voor zichzelf spreken

De bijbel licht met betrekking tot de hemelse aangelegenheden een tipje van de sluier op door te onthullen dat Satan later als een mededingende god voor Jehovah in de hemel verscheen en Jehovah recht in zijn gezicht uitdaagde door te beweren dat hij Gods dienstknecht Job, en bij implicatie iedere andere dienstknecht van God, van Hem kon afkeren. In feite beschuldigde hij God ervan Job ten onrechte alles te geven en hem bovendien volledig te beschermen, zodat hij, Satan, Job niet kon beproeven en niet kon tonen wat er werkelijk in Jobs hart leefde, namelijk, zo liet Satan doorschemeren, het slechte. Hij insinueerde dat Job God hoofdzakelijk uit zelfzuchtige overwegingen diende. Satan liet dit punt duidelijk uitkomen toen hij zei: „Huid voor huid, en al wat een mens heeft, zal hij geven voor zijn ziel. Steek voor de verandering alstublieft uw hand eens uit en tast hem tot in zijn gebeente en zijn vlees aan en zie eens of hij u niet recht in uw gezicht zal vervloeken

doordat satan toen die strijdvraag zoals dat word vernoemt opriep
hier word daar verder op ingegaan en de stijdvraag is eigelijk of god als scheper van de hemel en de aarde en universum het recht heeft gehoorzaamheid en aanbiding van ons te vragen

De belangrijkste strijdvraag —*een morele strijdvraag. Natuurlijk kende de geestenzoon die Satan werd Jehovah als een God van morele normen en niet als een grillig, onberekenbaar persoon. Als hij Jehovah als een onbeheerst, heftig Persoon had gekend, had hij alleen maar kunnen verwachten terstond, ter plekke, wegens zijn handelwijze vernietigd te worden. De door Satan in Eden opgeworpen strijdvraag was dus niet eenvoudig een toets op Jehovah’s macht of vermogen om te vernietigen. Het was veeleer een morele strijdvraag: Het ging om de vraag of God het morele recht heeft om universele soevereiniteit uit te oefenen en van al zijn schepselen waar maar ook onvoorwaardelijke gehoorzaamheid en exclusieve toewijding te eisen

en ja als je dood bent ga je niet opnieuw leven

in prediker 9:5 zegt de levenden zijn zich ervan bewust dat zij zullen sterven maar wat de doden betreft zij zijn zich van niets bewust
je moet kijken of wat ze geloofen ze ook doen bijvoorbeeld er word in de bijbel gezegt dat je je naaste moet liefhebben als jezelf zou je als je dat volgt oorlog voeren ? niet dus en er gebeuren genoeg oorlogen in naam van geloven dus dat zou je al kunnen zegen dat dat geloof niet klopt
een belangerijk feit zie je over het hoofd de evolutie theorie is een theorie en blijft er een een klein voorbeeld van de velen voorbeelden geloof je dat er dino`s zijn ? ja waarom ? omdat je bewijs het je vind hun boten toch ?
ok hebben we ooit een tussen schakel gevonden van een vis die naar een landier of andersom evolueerde gevonden nee dat is best raar toch ?

o je verward de bijbel met de kerk en nee als je goed kijkt zie je nu wat er met de kerk gebeurt dus dat klopt zoiezo niet er worden de laatse tijd genoeg kerken gesloten

meer vragen ik wil ze graag beantwoorden

gr.luffy
monkey d luffy is offline