Onderwerp: racisme
Enkele bericht bekijken
Oud 2 March 2003, 19:37   #17
Rijntje
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by Chrizlybeer
Ok laat ik eens eerlijk zijn, ik discrimineer nog al wel eens. Nou niet meteen op mij gaan lopen schelden want er komt nog wat. Kijk ik woon in een achterstandswijk, daar wordt je als autochtoon eigelijk gediscrimineerd. Daarnaast is het zo dat onze auto vandaag weer gekraakt is en voor de 5e keer in een half jaar de radio is meegenomen. Door een marrokaan, omdat ie een half uur later een keer gepakt is. Verder mijn ouders hebben een bedrijf aan huis en mn vader liep anar boven naar de woonkamer om even wat te pakken loopt er een marokaan door het huis met al onze paspoorten ed. en die gast ging mijn vader bedreigen met een mes. Deze gast is gelukkig ook gepakt omdat mn ouders hem herkenden uit zon fotoboekgeval bij de politie. Nog eentje en dan stop ik, onze auto was laatst gejat gewoon autosleuteltjes gepakt en weggereden auto was 2 dagen later gevonden met 1500 km extra op de teller en er waren wat dingen gemolt. Is gedaan door een donkerkleurig iemand (weten de nationaliteit niet). Zo kan ik nog wle een tijdje doorgaan. Zelf wordt ik ook zo vaak bedreigd door zon groepje van die turkse/marrokaans/surinaamse jongeren. Hier in de buurt lopen allemaal van die vrouwen in zo'n chador (is zon sluier die alles bedekt) maar als je dit soort dingen mee maakt ga je vanzelf wel een beetje discrimineren, je vooroordelen worden dan namelijk bevestigd. Dat wil niet zeggen dat ik meteen iedere turk die ik zie een dief vind of discrimineer, ze hebben het alleen sneller voor elkaar dat ik slecht over ze ga denken dan waneer bijvoorbeeld een nederlander dat doet.

Nou k ben benieuwd wat ik hier voor reacties op krijg.
same as me...ik woon dan in de nettere buurt..maar als ik 2 blokken verder ga sta ik in de achterstands wijken...of getto's en geloof me...daar word je meer gedicrimineerd dan een buitenlander die er loopt.

ik denk dat ook juist de mensen uit de grote steden eerder zullen discrimineren dan mensen die in een dorp wonen.

oh...en zeg ajb niet dat wij niet gediscrimineerd worden want dan neem ik je nog wel eens een daggie mee door rotterdam...
  Met citaat antwoorden