Enkele bericht bekijken
Oud 3 November 2004, 20:43   #111
0Vera
Lid
 
Geregistreerd op: 24 February 2003
Locatie: Lelystad
Berichten: 5.130
Standaard

ik sluit me aan bij Karima. In deze discussie worden goeie dingen op tafel gegooid maar men luistert slecht naar elkaar.

En CharmedOne: sorry maar ik ben het volledig eens met de oppositie dat jij dus een excuus geeft waarom deze extremist van Gogh heeft vermoord. Het is een REDEN, natuurlijk werd van Gogh vermoord omdat iemand het niet met hem eens was, dat begrijpen we allemaal wel hier. Maar van Gogh heeft niks uitgelokt, het is vergelijkbaar met naakt of bijna naakt over straat lopen zoals al die breezersletjes, die lokken het echt niet uit om aangerand te worden, ook al zullen ze natuurlijk wel meer risico lopen.

Maar dat het een moslim is geeft jou nu dus de impuls om te zeggen dat van Gogh ook veel te radicaal was in het afkraken van "jouw" geloof.
En ik vind het nog belachelijker dat jij niet eens de moeite doet naar een ander te luisteren, terwijl bijvoorbeeld Karima gewoon haar best doet om aan te geven dat dit een vreselijke daad is waar de hele moslimgemeenschap op wordt aangekeken (wat ik zelf ook een vreselijk gevolg vind, en heel erg onterecht).

Ik ben absoluut links, pro-integratie, tolerantie, gelijke rechten en respect voor iedereen, en ik weet dat in deze tijd het moeilijk is deze idealen hoog te houden als je kijkt naar de harde werkelijkheid, maar van deze waarden kan ik echt moeilijk afstappen, en natuurlijk moet er daadkracht zijn als dit soort dingen gebeuren, maar laten we nu alsjeblieft niet massaal het geloof in de goedheid van mensen laten vallen, want dan is echt het einde zoek. Als niemand meer gelooft dat er ook genoeg eerlijke goede mensen zijn, van welk geloof of welk kleurtje dan ook, dan zullen we daar allemaal op den duur sowieso vanuitgaan. En dan zal er van oude normen en waarden al helemaal niets overblijven. Voor dat verval moeten we ons echt hoeden!

Maar realisme is ook belangrijk, ik ga ook niet in een volle tram staan met mn tas open
__________________
2-4-04 21:51 Getrouwd met Sandraatje :)
0Vera is offline   Met citaat antwoorden