Enkele bericht bekijken
Oud 21 December 2005, 15:26   #21
PFP
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bazzemans
Ik vind het belachelijk dat het intelligent design zo makkelijk aan de kant wordt geschoven. De evolutietheorie van Darwin rammelt net zo goed nog aan vele kanten, dat wordt wel weer duidelijk in het bovenste stuk. Zo zijn er nog grote vraagtekens op cruciale punten binnen de evolutietheorie. Mensen moeten in mijn ogen hier vrij in staan om een keuze te maken voor wat zij vinden dat de waarheid is. Zeker zo lang zoiets nog niet voor de volle 100% bewezen kan worden. Ook de evolutietheorie moet wat mij betreft als geloof beschouwd worden.

Als je bekertje pakt met daarin 20 knikkers en je gooit het omver, dan zit de kans er in dat er eens in de tig keer de knikkers precies in een rondje vallen. Sommige mensen noemen dit dan een wonder, maar de wetenschapper zal zeggen dat het logisch is en dat het volgens een kansberekening niet meer dan normaal is dat hij eens in de tig keer in een cirkel terecht komt. Deze kans is dan minimaal, de kans dat de knikkers in willekeurige posities terecht komen is vele malen groter. Als je dit terugkoppelt naar het mensenlijk brein dan is het vrijwel onmogelijk om voor te stellen dat de kleinste onderdelen op aarde bij "toeval" iets hebben gecreeërd wat zo krachtig is en zoveel mogelijkheden heeft als het menselijk brein. Vele malen sterker dan het brein van een baviaan of welk diersoort dan ook wat veel gelijkenissen heeft met de mens, maar niet met het menselijke brein dan wel het DNA. Mensen die geloven in het intelligent design zeggen dan ook dat dit onmogelijk is zonder dat er een hand van god dan wel een grotere macht aan te pas is gekomen.
De hand van god is een makkelijke theorie, maar er is 0% bewijs voor.

Bovendien begrijp ik niet helemaal wat er magischer is aan een menselijk brein dan aan een apen brein en je vergeet voor het gemak dat er bijvoorbeeld ook zoiets heeft bestaan als een Neandertaler, een homo soort die compleet naast de homo sapiens staat en ook over een bepaald niveau van logica beschikte
  Met citaat antwoorden