Onderwerp: Foppe gaat stoppe
Enkele bericht bekijken
Oud 13 February 2004, 17:11   #25
bartje518
Aachen TSV
 
bartje518's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 January 2002
Locatie: Friedrichshain
Berichten: 13.372
Stuur een bericht via MSN naar bartje518
Standaard

Citaat:
Originally posted by Ar-Tuur
Ik denk dat er in Nederland achter de top drie een vrij grote groep met subtoppers en potentiële subtoppers is om voor de plaatsen daarachter te strijden. Allemaal vergelijkbare clubs als Heerenveen, Roda, NAC, Utrecht, Twente, AZ, NEC, WillemII, etc. Ik kan het mis hebben, maar Heerenveen stijgt qua budget toch niet ontzettend veel boven die andere clubs uit? Daarnaast bepaald budget zoals Mark zei inderdaad niet je positie op de ranglijst, gelukkig. Ik geef je voor een deel gelijk hoor, dat Foppe ook weer niet het onmogelijke gepresteerd heeft en ik vind ook dat de ontwikkeling van Heerenveen ook voor een groot deel het resultaat is van goed financieel beleid. Toch hebben slechts twee van de bovengenoemde clubs zowel UEFA Cup voetbal als CL voetbal gehaald, WillemII en .. Heerenveen. Toch een nette prestatie.

Het achterland van Heerenveen is qua oppervlakte misschien groter dan de Achterhoek, maar is net zo dunbevolkt. Heerenveen als stad stelt niets voor, en de wat grotere steden in de omgeving hebben ook hun eigen profclub (Leeuwarden, Zwolle, Emmen, Groningen).
Ten eerste op mark:

Vitesse lijkt me wel een heel slecht voorbeeld Zij hadden jaren de 4e begroting, en eindigden daar dan ook. Iedereen weet echter wat er tegenwoordig bij Vitesse aan de hand is, en zij hebben dan wel de 4e begroting, maar dat komt enkel omdat men (nog steeds) boven haar stant leeft, en van die begroting tevens weet ik niet hoeveel schuldeisers moet betalen.

Natuurlijk doet het er ook wat toe hoe Boerenveen aan die populariteit is gekomen. Het is ronduit een schande dat een televisiezender (een PUBLIEKE omroep!!!!) op een dusdanig ongegeneerde manier een club verheerlijkt. Iedereen weet wat media-aandacht voor aantrekkingskracht op sponsoren heeft. Een commerciële omroep mag dat, een publieke dient enkel het hele land van goede voetbalprogramma's te voorzien.

@ Tuur:
De provincie Friesland heeft nu eenmaal een rijkere bevolking dan de Achterhoek. Hetzelfde geldt voor de provincie Limburg; welliswaar dicht bevolkt (1,1 miljoen inwoners, meer dan Overijssel, Groningen, Friesland, Drenthe, Flevoland en Zeeland!), maar wel de armste van het hele land zowat. Dat zegt niets dus, het gaat erom wat voor bedrijven er gezeten zijn, en wat voor geld de mensen uit te geven hebben, en dat is in Friesland nu eenmaal veel meer dan in de Achterhoek, Limburg, of in Enschede bijvoorbeeld. Bovendien zit de Graafschap rondom eredivisieclubs, en stelt Emmen en Leeuwarden natuurlijk geen ene sodemieter voor (Op Jantje Bruin na natuurlijk )
__________________
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..
bartje518 is offline   Met citaat antwoorden